Vajcia sú hotový zázrak! Pozrite sa, pred čím všetkým vás ochránia
LONDÝN, 09.03.2010., 10:09 | maj
Vajcia sú super jedlo. Zabraňujú slepote, udržujú optimálnu váhu, podporujú chudnutie a dodávajú telu všetky potrebné živiny.
Jedzte aspoň jedno vajce denne, budete zdravší. (Foto: Daily Mail)
Vysoký obsah antioxidantov vo vajciach znamená, že chránia naše oči pred degeneráciou a teda pred slepotou.
Odborníci na výživu tvrdia, že vajcia sú jedným z najvýživnejších jedál a odporúčajú každý deň aspoň jedno zjesť. Informoval zahraničný denník Daily Mail. Štúdia, ktorú dnes zverejnili, a ktorá bude v júni publikovaná v odbornom časopise Veda o výžive a jedle, analyzovala 71 výskumov a dokumentov, ktoré skúmajú a zhodnocujú obsah vajec a ich význam vo výžive. Vedci objavili, že napriek tomu, že vajcia majú nízky obsah kalórii, sú bohatým zdrojom proteínov, vitamínu D, B12, selénu a cholínu. - Čo všetko je v čokoláde a čipsoch? Viac TU!
Čím je prínosný selén?
Selén v organizme je zabudovaný do životne dôležitých bielkovín, ktoré sa nazývajú selenoproteíny. Selén sa aktívne podieľa na odbúravaní voľných radikálov, ktoré spôsobujú degeneráciu buniek a starnutie celého organizmu. Chráni proti jedovatým škodlivinám zo znečisteného životného prostredia, proti ultrafialovému žiareniu, smogu a cigaretovému dymu. Selén sa ukázal veľmi účinným proti reumatickým chorobám. Lieči choré a bolestivé kĺby, kolená, členky, zápästia aj prsty. Bohatými zdrojmi selénu sú orechy , ryby, obličky, pečeň a mäso. Selén je aj v obilninách a zelenine.- Aspirín vás môže zabiť! Neveríte?
Cholín vás ochráni!
Je súčasťou zlúčeniny chemickej látky acetylcholínu, ktorá má nezastupiteľné miesto v činnosti nervového systému a svalov. Obmedzuje podráždenosť, náladovosť a zlepšuje odolnosť pred stresom. Redukuje cholesterol, zlepšuje prenos nervových impulzov, podporuje pamäť, spánok, v pečeni uľahčuje detoxikáciu toxických látok a liekov. Cholín obsahuje žĺtok, pečeň, srdce, zelená listová zelenina, obilné klíčky a kvasnice.
CHRÁNIA PRED SLEPOTOU
Výskum odhalil, že spomedzi potravín s vysokým obsahom proteínu vajcia obsahujú najširšie spektrum esenciálnych aminokyselín, ktoré sú dôležité najmä pre správny rast deti a mladých ľudí. Vysoký obsah antioxidantov vo vajciach znamená, že chránia naše oči pred degeneráciou a teda pred slepotou. - Neuveríte, čo všetko v sebe ukrývajú KLOBÁSKY či OVOCIE. Viac TU!
OBSAHUJÚ VŠETKY DÔLEŽITÉ ŽIVINY
Výskumný tím hovoril aj o výskomoch, ktoré zistili, že ľudia, ktorí jedia vajcia majú vyšší príjem všetkých dôležitých živín. Doktorka Carrie Ruxton, dietologička a hlavná autorka výskumu, povedala: „Vajcia by sme mohli volať super potravinami. Sú jednou z najvýživnejších potravín vôbec. Nielenže majú málo kalórii, ale obsahujú množstvo živín dôležitých pre zdravý život.“ Vedci tvrdia, že jedenie vajec pomôže hlavne mladým ľuďom, silným jedákom mäsa a tým, ktorí nepijú mlieko a mliečne výrobky.
Vajcia obsahujú všetky dôležité živiny. (Foto: lh4.ggpht.com)
JEDZTE ASPOŇ JEDNO VAJCE DENNE
Vajcia sú dôležitým zdrojom vitamínu D. Iba jedno vajce denne znamená viac než 20 percent odporúčanej dennej dávky vitamínu D. Nízka hladina tohto vitamínu môže spôsobiť krehkosť kostí, problémy so srdcom, sklerózu, poruchy imunitného systému a mentálne problémy. - Viete, aké CHEMIKÁLIE pijete? Pozrite sa!
VĎAKA VAJCIAM SCHUDNETE
Vajcia zohrávajú tiež kľúčovú rolu v diétach a pri úbytku váhy, nakoľko vedci zistili, že jedno priemerné vajce má menej než 80 kalórii.Doktorka Ruxton povedala: „Vajcia sú dôležité pre zdravie očí, správnu výživu organizmu a kontrolu optimálnej váhy.“ Podľa najnovších zistení britských vedcov, jedno alebo dve vajcia denne nemajú vplyv na hladinu cholesterolu u väčšiny ľudí. Margaret Thatcherová údajne v roku 1979 schudla na základe diéty, keď jedla 28 vajec týždenne.
Vložiť komentár
Hodnotenie
5,0
Najnovšie komentáre
-
12330.03.2010, 18:57
Je to prehnane s 1 vajcom denne, v Taliansku odporucaju najviac 2 vajicka tyzdenne.Navyse asi niekto chce zvysit odkupenia vajec---moze to byt biznisova reklama.....
-
jasamosa25.03.2010, 01:02
konečne sprava ktora vyvracia famy onegativnom cholesterole obsiahnutom vo vajciach.ešte dnes sa na slovensku traduje že za tyžden ziest jedno vajce je až až.
-
e19.03.2010, 18:04
aj ženy ktore nemožu otehotniet maju jest vela vajičok
-
lýdia11.03.2010, 11:09
ja jem vela vajíčka,ale len domáce žiadnu zmesku nedávam v lete meliem aj prhlavu,na zimu suším nemám cholesterol,predsa len bude niečo na tom pravdy.a odteraz zjem každý druhý den 2 varené vajíčka na mäko. dík za radu,ale už roky viem od lekára zo zahraničia čo teraz píšete.
-
pre paradu10.03.2010, 18:32
K tomu sa niet co vyjadrovat-svata pravda.
-
Zdravaszko10.03.2010, 18:25
Jaj hlavy by som im porozbijal tym co ojebavaju v takychto clankoch ,komu mam teraz verit ? asi zacnem zrat supy z vajec kuaaaa a vnutro budem hadzat psovi .pi.. tam.
-
parada10.03.2010, 17:32
To je úžasné, doteraz boli vajcia najväčším nepriateľom, pretože vraj žĺtky obsahujú zlý, čiže LDL cholesterol. Odporúčalo sa konzumovať raz za týždeň - keď to už musí byť- jedno vajíčko, a ešte lepšie bez žĺtka, len bielok. Odrazu sa dozvedáme akú chybu robí ten, kto neje vajíčka. Z týchto informácií by sa už jeden zbláznil. Ale, je pravda, že už zosnulá herečka Ružičková sa vyjadrila, že ako môže byť zlé niečo z čoho vzniká život? Vyjadrite sa odborníci!
-
maria10.03.2010, 10:58
krasne... ako sa ludia toleruju ???
-
eier für AK10.03.2010, 10:50
Ob sich das Wort Slovaken mit w oder v schreibt , ist mir sowas von SCHEIßEGAL, daran ändert die Tatsache gar nichts, dass sie bescheuert, unbekannt, alles und jeden Westler nachaffen und an Minderwertigkeitskomplexen leiden!!!
Und du bist eine billige Nutte, die sich im Ausland treibt und die Beine für jeden breit macht!!! Und überhaupt, Scheiß-Artikel wird zusammengeschrieben du billige Schlampe. -
maria10.03.2010, 10:11
CHA-CHA. tak, tak som to ja, este uvidis aku dziru urobime, mozno tento, mozno nabuduci rok. vid dan brown





