Známa firma mení názov obľúbenej omáčky. Dôvodom je rasizmus

Zmenu privítala aj nemecká Ústredná rada Sintov a Rómov.

Nemecký výrobca vreckových polievok Knorr v pondelok (17. 8.) oznámil, že v súvislosti s diskusiou o rasizme zmení názov obľúbeného výrobku Cigánska omáčka na menej pohoršujúci, informovala agentúra AFP.

"Pretože názov 'cigánska omáčka' možno interpretovať negatívne, rozhodli sme sa dať našej omáčke značky Knorr nový názov," oznámila spoločnosť Unilever, pod ktorú značka Knorr patrí.

Výrobok Zigeunersauce (cigánska omáčka) tak bude čoskoro predávaný pod názvom "papriková omáčka na maďarský spôsob".

"Intenzívne pracujeme na tom, aby sme z reklamy odstránili stereotypy a diskrimináciu akéhokoľvek druhu," uviedol ďalej holandsko-britský koncern Unilever.

Zdroj: TASR/DPA

Firmy sú v poslednom čase pod drobnohľadom v oblasti názvov svojich výrobkov, súvisiacom s rozsiahlymi protestmi, ktoré sa rozšírili z USA po májovej smrti Afroameričana Georgea Floyda počas neprimeraného policajného zásahu, píše AFP.

Rozhodnutie výrobcu zmeniť názov omáčky privítala i nemecká Ústredná rada Sintov a Rómov.

Knorr okrem instantných polievok a omáčok vyrába aj bujóny, šalátové dresingy, mrazené potraviny a v čoraz väčšej miere aj hotové jedlá.

HEILBRONN/TASR

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

K téme Rasizmus

Dôležité udalosti