Veľké zmeny na trati Bratislava – Komárno! Ľudí bude voziť nový dopravca

Protest v Berlíne
Protest v Berlíne Zdroj: ZSSK

Od východovej po cieľovú stanicu zastaví osobný vlak na 27 zastávkach.

Od nedele (13. 12.) dochádza na trase Bratislava - Dunajská Streda - Komárno zmena. Začína totiž jazdiť 59 vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko v spolupráci s rakúskymi ÖBB. Prechod z českého RegioJetu na ZSSK by mal mať minimálny vplyv na zákazníkov, spoločnosti sa dohodli na podmienkach predaja cestovných lístkov.

"Všetky cestovné lístky predané RJ s platnosťou po 13. decembri ZSSK cestujúcim vo vlaku uzná. Na trati budú uznávané všetky železničné preukazy štandardne ako na celej sieti," ubezpečil hovorca železníc Tomáš Kováč.

Zdroj: TASR

ZSSK zároveň rozšíri platnosť Supergarancie ZSSK aj na túto vnútroštátnu trať. Cestujúcim tak za meškanie od 60 a viac minút v ich cieľovej stanici garantuje odškodnenie do výšky 100 percent zaplateného cestovného. Vrátenie cestovného sa vzťahuje takmer na všetky meškania. Jedinými dvomi výnimkami sú smrť v koľajisku a nehoda na priecestí.

"Supergaranciu ZSSK sme sa rozhodli zaviesť medzi Bratislavou a Komárnom z toho dôvodu, že ide v podstate o uzatvorenú trať, kde je grafikon, ak nám niekto nevbehne do cesty, dobre nastavený a predvídateľný," konštatoval generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký s tým, že tak zároveň chce motivovať cestujúcich, aby vymenili auto za vlak.

Trať z bratislavskej hlavnej stanice do Komárna, ktorá bola uvedená do prevádzky v roku 1896, meria 100 kilometrov a najrýchlejší regionálny expres ZSSK ju zdolá za 1 hodinu a 42 minút. Osobnému vlaku to trvá minimálne 127 minút. Od východovej po cieľovú stanicu zastaví osobný vlak na trati 27-krát.

Budúcnosť tejto trate závisí podľa ZSSK okrem kvalitného dopravcu a jeho spoľahlivého vozidlového parku aj od údržby a modernizácie infraštruktúry. Zrýchlenie bratislavského okruhu, promptné opravy výhybiek spôsobujúcich časté prechodné obmedzenia traťovej rýchlosti a postupné spriepustňovanie smerujúce k zdvojkoľajneniu po Dunajskú Stredu sú tam pre cestujúcich kľúčové.

"V súčasnosti sa tiež hľadajú riešenia na predĺženie nástupíšť na železničných staniciach, v ktorých prebieha pravidelné križovanie vlakov. Tie by mali byť predĺžené z dnešných 120 metrov na štandardných 180 metrov tak, aby tu bolo možné radiť dlhšie súpravy s väčšou kapacitou," dodal Kováč.

BRATISLAVA/zg, TASR

TOP ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

K téme Grafikon

Dôležité udalosti