Čo už má zase toto znamenať? Súdneho človeka môže asi len poraziť

Hlúpnutie
Zdroj: shuterstock.com

Rozporuplné informácie si neraz akoby protirečili.

Zo sveta už zase prichádzajú správy, ktoré neraz vyznievajú, akoby si protirečili.

Napríklad podnikatelia a analytici v Nemecku, ktoré od vypuknutia krízy zažíva neporovnateľne lepšie obdobie než väčšina iných krajín, tento mesiac optimizmom nehýrili a ich dôvera v lepšiu budúcnosť klesla už siedmykrát po sebe. Podľa prieskumu Centra pre výskum európskeho hospodárstva (ZEW) klesol kľúčový index na 27,1 bodu z júnových 29,8 bodu.

Pesimizmus podnikateľov je však v príkrom rozpore s postojom spotrebiteľov. Ich nálada sa dostala na najvyššiu úroveň za viac ako 7,5 roka, vyplýva z prieskumu agentúry GfK. Index posilnil na 9 bodov z júlových 8,9 bodu.

Rozpor možno pozorovať aj medzi štátmi.

Na úrovni celej Európske únie sa spotrebiteľská dôvera v júli prepadla, pričom v súlade s celkovým trendom sa situácia vyvíjala napríklad v Belgicku (pokles druhý mesiac po sebe) či Veľkej Británii (jeden z ukazovateľov dôvery klesol v júni prvýkrát v tomto roku), no zato v Česku dôvera spotrebiteľov vyskočila v júli na najvyššiu úroveň za vyše šesť rokov.

Tretí paradox pochádza z najsilnejšej ekonomiky sveta - USA.

Na jednej strane tento týždeň úrady oznámili, že na úrady práce sa obrátilo najmenej ľudí za posledných osem rokov, čo sa oficiálne zvykne prezentovať ako ďalší signál zlepšovania situácie (hoci sa objavili vážne pochybnosti o pravdivosti merania), ale dôvera spotrebiteľov klesla z 82,5 na 81,3 bodu. Ekonómovia pritom počítali s nárastom indexu na 83 bodov.



BRATISLAVA/ TASR, SITA, TVNOVINY.sk, mg

TOP ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

Dôležité udalosti