Zdravé a výživné jedlá: Pripravte si pšeno s bylinkovou salsou či pečené hovädzie so zeleninou

Zdravý a výživný január: Pripravte si pšeno s bylinkovou salsou či pečené hovädzie so zeleninou
Zdroj: Tvnoviny.sk,

Pšeno je mimoriadne zdravá obilnina, ktorá má priam zázračné účinky na organizmus.

Receptov nikdy nie je dosť a tých zdravých a chutných už tobôž nie.S nadchádzajúcou jarou sa veľa ľudí snaží vniesť čerstvý vzduch nielen do svojej domácnosti, ale aj stravovania a výživy. Veď ruku na srdce, mnoho z nás chce čo-to schudnúť do leta.

Okrem toho nás pandémia núti prijímať čo najviac vitamínov, stravovať sa zdravo a posilňovať imunitu. Práve to môžete získať s receptami, ktoré nám v Teleráne pripravil šéfkuchár Milo Pabiš.

Prečítajte si aj: Tradičné brazílske pochúťky aj u vás v kuchyni. Pripravte si chutné a jedinečné jedlá

Pšeno

Ako hlavnú potravinu si zvolil Milo pri varení pšeno a nie je to náhoda. Práve táto obilnina sa totiž nie raz označuje za jednu z najzdravších zrnovín. Pšeno je dobre stráviteľné, výživné, chutné a sýte. Ide o odrodu prosa, takže neobsahuje lepok a je vhodné aj pre celiatikov.

„Ide o základnú potravinu našich predkov, ktorá sa bežne používala v slovenských kuchyniach. Využívali ju na prípravu kaší, placiek, koláčov a chleba, až neskôr prišla pšenica, kukurica a podobne,“ vysvetľuje šéfkuchár. Nejde tak o novodobú potravinu.

Ako sme už spomínali, pšeno je mimoriadne prospešné pre zdravie. Obsahuje zinok, vápnik, železo, draslík, kremík, magnézium a viacero vitamínov a minerálov. Priaznivo tak vplýva nielen na trávenie, ale aj na pokožku, zuby, nechty a vlasy.

Pre varením je potrebné ho dvakrát až trikrát premyť, následne jemne opražiť a zaliať vodou v pomere 2:1. Potom ho za občasného dusenia varte približne desať minút.

Zdroj: shutterstoc.com/zhengzaishuru

Pšeno s bylinkovou salsou

Ingrediencie: 200 g pšena, petržlenová vňať, ligurček, koriander, 200 g kuracích stehien, zázvor, cesnak, cibuľa, olivový olej, 100 g bieleho jogurtu, 100 g cvikly, soľ a korenie

Pečené hovädzie s nakladanou zeleninou

Budete potrebovať: 200 g tarhone, 400 g hovädzí krk, sardelky, ligurček, 100 g nakladaného karfiolu, soľ, korenie, olivový olej, 100 g cibule a 200 g koreňovej zeleniny

Uhorkovo oriešková salsa s teľacím mäsom

Ingrediencie: 2 ks uhorka, hrsť píniových orechoch ( prípdne lieskovce), 20 g mäty, 200 g teľacieho mäsa, 200 g cíceru, 100g cesnau, soľ,koreni, olivový olej, 1 ks vajce, 1 ks stopkový zeler a granátové jablko

Ako pripraviť jednotlivé jedlá, vám Milo prezradí v nasledujúcom videu.


BRATISLAVA/tvnoviny.sk

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

K téme My ženy

Dôležité udalosti