Domáce

Štátny podnik vysvetľuje, prečo dal postaviť múr, na ktorý upozornil denník Sme

gabci.jpg

Práce si vyžiadali pol milióna eur. Ďalších 1,3 milióna eur "zhltla" hrádza a asfaltová cesta. Všetko vzniklo v najodľahlejšej časti diela.

Vodohospodárska výstavba, ktorá je zodpovedná za prevádzku vodného diela Gabčíkovo, tvrdí, že kamenný múrik pod plavebnými komorami dala postaviť, aby v lokalite nejazdili autami rybári a iní ľudia bez povolenia. Múrik si vyžiadal približne pol milióna eur a upozornil naň denník Sme.

Ďalších 1,3 milióna eur smerovalo podľa štátneho podniku na úpravu koruny hrádze a asfalto-betónovú cestu.

„Hlavným zámerom oboch opatrení bolo spevnenie koruny hrádze, päty hrádze a zamedzenie prístupu nepovolených vozidiel na objekt hrádze,“ oznámila hovorkyňa Vodohospodárskej výstavby Diana Migaľová Baschierová.

Múr z "ekokošov" vraj plní významnú funkciu pri predchádzaní škodám na životnom prostredí v danej oblasti. Často sa totiž údajne stávalo, že po hrádzi denne prešlo aj 20 vozidiel bez oprávnenia na jej použitie.

Múrik postavili v najodľahlejšej časti diela na ostrove, ktorý vznikol medzi pôvodným korytom Dunaja a vybudovaným kanálom. Množstvo áut pritom prechádza cez hrádzu a popri nej napríklad pri Rusovciach, kde vyrástla kolónia hausbótov.




BRATISLAVA/ TASR, TVNOVINY.sk, mg

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

Dôležité udalosti