Domáce

Megapokuta pre Slovak Telekom od Európskej komisie

Slovak Telekom

Za zneužívanie dominantného postavenia na trhu.

Európska komisia dnes oznámila, že uložila pokutu vo výške 38,83 milióna eur spoločnosti Slovak Telekom, a. s., a jej materskej spoločnosti Deutsche Telekom AG za zneužívanie dominantného postavenia na trhu počas piatich rokov. Cieľom bolo vytlačiť z trhu so širokopásmovými službami na Slovensku jej konkurentov, čo je v rozpore s antitrustovými pravidlami EÚ. 

Komisia dospela k záveru, že Slovak Telekom konkurentom odmietol poskytnúť uvoľnený prístup k účastníckemu vedeniu a uplatňoval aj politiku stláčania marže. Deutsche Telekom ako materská spoločnosť s rozhodným vplyvom je za konanie svojej dcérskej spoločnosti zodpovedný tiež a z tohto dôvodu je za pokutu uloženú Slovak Telekomu zodpovedný spoločne a nerozdielne.

Deutsche Telekom dostal aj dodatočnú pokutu vo výške 31,07 milióna eur s cieľom zabezpečiť odrádzajúci účinok a sankcionovať opakované zneužívanie dominantného postavenia (opakované porušenie predpisov) vzhľadom na to, že pokuta za stláčanie marže na trhoch so širokopásmovým pripojením v Nemecku mu bola uložená už v roku 2003. 

Slovak Telekom, etablovaný prevádzkovateľ telekomunikačných služieb na Slovensku, ponúka okrem iného služby pevného širokopásmového pripojenia prostredníctvom svojich pôvodných metalických telefónnych sietí a optických sietí. Telekomunikačný úrad SR v júni 2005 nariadil Slovak Telekomu, aby poskytol prístup k účastníckemu vedeniu v rámci svojej pôvodnej telefónnej siete.

V auguste 2005 Slovak Telekom zverejnil podmienky, za akých by uvoľnený prístup k svojmu účastníckemu vedeniu umožnil alternatívnym prevádzkovateľom. Tieto podmienky boli pre konkurenciu neakceptovateľné. Slovak Telekom konkrétne neoprávnene zatajil sieťové informácie nevyhnutné na uvoľnenie prístupu k účastníckemu vedeniu, jednostranne obmedzil rozsah svojej regulačnej povinnosti uvoľniť prístup a stanovil ďalšie nespravodlivé podmienky v súvislosti s každým z krokov potrebných na získanie prístupu.

Slovak Telekom navyše stanovil ceny za prístup k svojmu účastníckemu vedeniu a svoje maloobchodné ceny na takej úrovni, ktorá by jeho konkurentov nútila vykazovať straty, keby chceli poskytovať širokopásmové služby svojim zákazníkom za maloobchodné ceny, ktoré by sa vyrovnali cenám ponúkaným spoločnosťou Slovak Telekom (stláčanie marže).


BRUSEL/TASR

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

Dôležité udalosti