Ktorým mýtom o spaľovačoch tukov veríme?

Ilustračná snímka
Ilustračná snímka Zdroj: shutterstock.com/Kyliki

O zdravom životnom štýle, cvičení či o diétach kolujú rôzne reči. Ľudí by sme mohli rozdeliť do dvoch kategórií. V prvej sa nachádzajú tí, ktorí veria všetkým reklamám, marketingovým ťahom a zázračným účinkom niektorých potravín. Druhá kategória ľudí naopak rázne odmieta akékoľvek doplnky výživy a potraviny, ktoré sú na internete prezentované ako tie najlepšie. Kde je pravda?

Slovné spojenie “spaľovač tukov” nie je u nás neznáme. Stretávame sa s ním čoraz častejšie, a to najmä na sociálnych sieťach. Tu je bohužiaľ mnohokrát prezentovaný ľuďmi, ktorí nerozumejú jeho zloženiu, a tak dochádza k mnohým nedorozumeniam. Ako to so spaľovačmi tukov naozaj je?

Existuje niekoľko mýtov, ktoré sa teraz pokúsime vyvrátiť.

Mýtus č. 1 – Vďaka spaľovačom schudnete

Samotným užívaním akýchkoľvek doplnkov sa vám nikdy nepodarí schudnúť. Napriek tomu, že je všeobecne známe, čo na chudnutie zaberá, aj tak sa ľudia stále ženú za doplnkami, od ktorých si sľubujú výsledky do pár dní. Ak sa snažíte schudnúť, musíte mať vyšší výdaj ako príjem. Inak povedané, musíte cez deň vydať viac energie, než počas dňa prijmete.

Práve k tomu vám vedia dopomôcť spaľovače tukov, zázraky však sami o sebe nerobia. Obsah L – karnitínu, zinku a iných látok pomáha k zrýchleniu metabolizmu, teda k rýchlejšiemu výdaju energie.

Mýtus č. 2 – Spaľovače sú prírodné

Na obale si prečítate pojmy ako 100% prírodné, detoxikačné a podobne. Nie všetky spaľovače sú prírodné a nie všetky sú účinné. Predtým, ako si vyberiete spaľovač tukov, prečítajte si jeho zloženie a uistite sa, že je skutočne prírodný a neobsahuje žiadne prebytočné chemické látky. Zároveň si prečítajte recenzie ľudí, ktorí už majú s daným spaľovačom skúsenosti.

Rovnako ako potraviny s chemickým zložením môžu uškodiť, tak aj spaľovať vie narobiť viac škody ako úžitku. Nezabudnite si preto preštudovať priložené informácie.

Mýtus č. 3 – Spaľovače by mali užívať len športovci

Rovnaký mýtus platí aj pri proteínoch a iných doplnkoch, ktoré väčšinou užívajú športovci, ktorí chcú dosiahnuť výsledky. Rovnako ako môžu proteín konzumovať aj ľudia, ktorí necvičia (doplnok stravy), aj spaľovače môžu používať ľudia, ktorí netrávia každý deň vo fitness centre.

Ak máte pár kíl naviac, ktoré sa vám skutočne nedarí zhodiť, nie je nič zlé na tom, ak zaradíte spaľovač do vášho jedálnička. Naštartujete tak svoj metabolizmus a podporíte vydávanie väčšieho množstva energie.

Ilustračná snímka
Ilustračná snímka Zdroj: shutterstock.com/Nejron Photo

​V spoločnosti stále panuje názor, že z proteínov rastú svaly a ženy by ho teda nemali užívať, inak budú vyzerať ako kulturistky. Opäť ide o skreslený pohľad a nedostatok informácií. Či už máte klasický alebo vegánsky proteín, spaľovač tukov alebo iný doplnok stravy, vždy si prečítajte relevantné informácie (z overených zdrojov) k danému produktu.

Mýtus č. 4 – Nemusíte cvičiť

Cvičiť musia aj vrcholoví športovci, ak chcú vidieť výsledky. Je preto zrejmé, že samotné užívanie spaľovačov vám nepomôže k vysnívanej postave. Nielen, že musíte zmeniť stravu, ale zároveň sa musíte začať pravidelne hýbať. Práve počas leta máte veľa možností na výber športu. Môžete ísť na turistiku, na bicykel alebo na kúpalisko.

Ak skombinujete zdravú stravu, primeraný pohyb a nejaký výživový doplnok, nemusíte sa obávať, že by sa výsledky nedostavili. Výsledky však neprídu okamžite, je preto potrebné byť trpezlivý. Pri nákupe doplnkov stravy nezabudnite využívať aj zľavové kupóny, vďaka ktorým vás to vyjde lacnejšie.

Nenaleťte všetkým mýtom, ktoré si na internete prečítate! Skúste si vyhľadať informácie, pýtajte sa a nebojte sa ozvať, ak niečomu nerozumiete. Preštudujte si zloženia a nakupujte výhodne.

TOP ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

K téme PR článok

Dôležité udalosti