Chystáte sa na pohovor? Toto sa nikdy nepýtajte

Kolegovia - ilustračná snímka
Zdroj: Shutterstock.com

Klásť otázky nevie väčšina z nás.

S novým rokom niektorí z nás zmenia aj zamestnanie. No niektorí sa iba chystajú na pohovor, aby ho získali. Máme pre vás pár rád, ako sa na ňom správať, aby ste "mali navrch", ale neboli dotieraví a nevyzneli vaše otázky ako všetečné.

A tak súčasťou úspešného pohovoru sú nielen otázky personalistu, ale aj otázky uchádzača smerom k firme, kde chce pracovať. Kandidáti sa však často pýtajú zle. A to ich môže na pohovore potopiť. Preto je nesmierne dôležité pripraviť si vhodné otázky vopred.

Zdroj: Shutterstock.com

Podľa Jakuba Žabka z bratislavskej výskumno-štatistickej spoločnosti by sa záujemcovia o miesto určite mali vyhnúť takým typom otázok, ktoré evokujú primárny záujem o výplatu. "Nepýtajte sa, koľko budete zarábať, dokedy budete musieť byť v práci, či firma prepláca nadčasy," radí Žabka.

Sexy bielizeň za prijateľnú cenu presne pre vás. Kúpte tu.

Ako dopĺňa, keď sa bude kandidát príliš zameriavať na to, ako môže firemný systém využiť vo svoj prospech, nebude pôsobiť ako skutočne nadšený uchádzač o danú prácu. Naopak, bude vyzerať ako niekto, kto sa sústredí viac na odmenu za prácu, ako na jej kvalitu.

"Zamestnávatelia zásadne nenajímajú ľudí, ktorí sa nezaujímajú o kvalitu svojej práce a ich požiadavky na odbornú spôsobilosť. Ak to nie je váš prípad a v skutočnosti vám záleží na tom, ako robíte svoju prácu, možno len nešťastne dávate navonok intuitívny záujem o zabezpečenie svojich potrieb a ste v pokušení sa pýtať tieto otázky. V každom prípade, nerobte to," radí Žabka.

Dôležité tiež je, aby záujemca o prácu nepôsobil nepripravene. Nemal by sa pýtať, čo firma vlastne robí, ako dlho funguje a koľko má zamestnancov. To všetko je dobré vedieť vopred, pred pohovorom. 

Nie je tiež dobré dávať "podozrievavé" otázky. Napríklad či firma kontroluje e-maily, alebo "čo sa stalo osobe na tejto pozícii predo mnou".

Podľa Žabku totiž spoločnosti nemajú záujem o niekoho, koho trápia tieto veci. V prvom prípade bude kandidát pôsobiť ako človek, ktorý trávi počas pracovného dňa hodiny na Facebooku, namiesto toho, aby efektívne využíval svoj čas. Pri druhej otázke si o ňom personalista vytvorí názor, že sa zaujíma viac o druhých, ako o seba.

BRATISLAVA/TASR

TOP ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

K téme My ženy

Dôležité udalosti