Stovky filmov a seriálov, obľúbené programy TV Markíza skôr ako v televízii, atraktívne športové prenosy, a to všetko bez reklám a bez viazanosti.
Vyskúšať na 7 dní zadarmoModernizáciou chce totiž údajne skrátiť pracovný čas.
Slovensko dlhodobo trápi vysoká nezamestnanosť a ešte aj tí, ktorí robia, zarábajú podstatne menej než Rakúsku či Nemecku.
Napriek tomu nemecký Volkswagen údajne navrhuje zamestnancom bratislavského závodu pokles platov o štyri percentá. Dôvodom je, že sa vraj chystá modernizáciou výroby skrátiť pracovný čas, napísali Hospodárske noviny.
"Žiadame vás,
aby ste zhodnotili ekonomickú situáciu v automobilovom sektore a jej
vplyv na hospodárenie Volkswagenu v budúcnosti, keď sú ohrozené pracovné
miesta", píše vedenie firmy v požiadavkách.
Oficiálne firma informáciu zatiaľ nepotvrdila ani neodmietla.
Kolektívne vyjednávanie prebieha. O výsledkoch budeme informovať po jeho skončení", povedal pre denník hovorca závodu Vladimír Machalík.
Volkswagenu sa darí, ale ...
Automobilový priemysel pritom reálne zažíva v Európe ťažké časy, pretože Európania kupujú čoraz menej áut.
Volkswagenu sa to zatiaľ netýkalo, pretože dokázal predávať v USA čí Číne.
Na strane druhej, za úspechom nemeckých firiem - nielen Volkswagenu - je podľa viacerých ekonómov aj prísna platová politika. Mzdy sa tam nezvyšovali ani v časoch, keď v iných európskych krajinách áno.
Výsledkom je, že v Nemecku je síce aktuálne mimoriadne nízka nezamestnanosť, ale podľa kritikov sa aj tam prehlbujú rozdiely medzi bohatými a chudobnejšími.
Európa už dlhšie čelí vo výrobe napríklad tvrdej ázijskej konkurencii, kde sú ľudia ochotní pracovať za nižšie mzdy a v horších podmienkach.
Pre každého a na čokoľvek! Rýchle a dostupné pôžičky. Klikajte tu.