9 krokov ako úplne vyradíte cukor z vášho jedálnička

cukor
Zdroj: Shutterstock.com

Vyraďte aj vy cukor z vašeho života s týmito deviatimi jednoduchými krokmi.

Pre väčšinu z nás je cukor neodmysliteľnou súčasťou nášho života. Nachádza sa v jedle, dávame si ho do kávy, čaju a tým pádom ho konzumujeme každý deň. Príliš veľa bieleho cukru nám ale môže život znepríjemniť. Poškodzuje zuby, priberá sa z neho a môže spôsobiť ťažké zdravotné problémy, akým je napríklad cukrovka.

Podľa portálu Budgetdirect vám týchto deväť jednoduchých krokov pomôže zbaviť sa závislosti od cukru a predísť tak zdravotným problémom.

Dbajte na bielkovinové raňajky

Vymeňte raňajkové cereálie za jedlo s vyšším podielom bielkovín. Cereálie majú vysoký podiel cukru, ktorý sa dá napríklad zameniť za omeletu s celozrnným toastom. Omeleta vás zasýti na celé doobedie a nebudete mať potrebu siahnuť po niečom sladkom.

Vymeňte ochutený jogurt za biely jogurt s čerstvým ovocím

Ochutený jogurt môže obsahovať až 24g cukru, čo je optimálna denná dávka pre ženu. Konzumáciou bieleho jogurtu na raňajky sa môžete vyhnúť cukru a osladiť si ho môžete napríklad malinami, černicami či jahodami. Pridajte k tomu za hrsť vlašských orechov a skvelé raňajky, ktoré sú zdravé, sú na svete.

Prestaňte piť ovocné džúsy a šťavy

Ovocná šťava obsahuje zbytočne veľa cukru, ale neobsahuje výživné vlákniny, ktoré by sme prijali konzumáciou celého ovocia. Preto nabudúce, keď budete mať chuť na sladkú pomarančovú šťavu, vymeňte ju radšej za celý pomaranč.

Nahraďte alkohol vodou

Síce sa to nepočúva ľahko, ale pohár vína obsahuje 11 percent cukru. Čo je skoro rovnaký pomer ako v kúsku čokolády. Ak máte chuť si dať k večeri pohár vína, nahraďte ho radšej pohárom vody s citrónom a mätou, ktorý vám dodá určite viac živín.

Nenatierajte si chlieb džemom

Optimálnou náhradou za džem alebo med, môže byť arašidové maslo s na kúsky nakrájaným banánom. Arašidové maslo obsahuje zdravé tuky a banán vám zaženie chuť na sladké.

Prestaňte sladiť čaj

Čaj je prírodný nápoj, ktorý znižuje risk ochorenia srdca, rakoviny a cukrovky. Pridaním cukru do čaju zničíte všetky jeho zdravé účinky.

Obmedzte cukor v receptoch

Ak sa vo vašom zošite s receptami nachádzajú jedlá z vyšším obsahom cukru, skúste nabudúce dať iba polovicu odporúčanej dávky, alebo ho radšej nahraďte prírodným sladidlom.

Vyhoďte cukor z domu

Funguje to nasledovne. Ak vyhodíte cukor a všetko sladké z domu, nebudete ho jesť. Ak budete hladná a budete prehľadávať skrinky, cukor jednoducho nenájdete a siahnete po niečom, čo vášmu telu prospeje určite viac.

Samozrejme, ani týchto deväť krokov nezaručí, že sa zbavíte cukru vo vašom živote, ak nezapojíte pevnú vôľu.

BRATISLAVA/bh

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

K téme My ženy

Dôležité udalosti