Neviete sa bez kávy sústrediť? Vymeňte ju za jedno z týchto jedál

Ilustračná snímka
Zdroj: margouillat photo/shutterstock.com

Orechy, ryby alebo meditácia vám pomôžu prekonať únavu.

Každodenné ranné vstávanie vie byť kruté. Hrnčekom rannej kávy sa snažíte prebudiť sa, ale bezvýznamne. Keď už ani káva nezaberá, skúste konzumovať častejšie tieto jedlá a uvidíte, že rána budete zvládať oveľa jednoduchšie.
Portál Dailymail uverejnil zoznam jedál a trikov, ktoré vám pomôžu naštartovať mozog a lepšie sa sústrediť v práci.

Raňajkujte každý deň

Ak patríte medzi ľudí, ktorí si doprajú raňajky každý deň, máte oproti ostatným výhodu. Váš mozog po raňajkách pracuje rýchlejšie. Štúdie ukázali, že študenti, ktorí raňajkovali, dosahujú lepšie výsledky, ako tí, ktorí nie. Konzumáciou raňajok sa nastavíte na zdravší životný štýl. Ľudia, ktorí vynechávajú najdôležitejšie jedlo dňa viacej fajčia, pijú a menej cvičia. Ideálne raňajky by mali byť zložené z vyváženej porcie bielkovín, sacharidov a tukov.

Pite matcha zelený čaj

Tento japonský zelený čaj zabezpečuje rovnomerné rozloženie energie v tele, čím sa zrýchľuje metabolizmus a spomaľuje starnutie. Zároveň vám pomôže lepšie sa koncentrovať a uvoľniť. Narozdiel od kávy, Matcha čaj obsahuje antioxidanty, ktoré chránia DNA bunky pred poškodením.

Jedzte viac orechov

Orechy a semienka sú dobrým zdrojom vitamínu E, ktorý je prospešný nielen pre vlasy a nechty, ale je výborný aj proti starnutiu. Ak chcete svojmu telu dodať ešte väčšiu dávku vitamínu E, pridajte si do pohára vody za lyžičku chia semienok, ktoré vás zasýtia a dodajú vám energiu na doobedie.

Pite viac vody

Doplnením vody do tela doplníte vodu do mozgu. Deficit tekutín spôsobuje zníženú koncentráciu, horšie sústredenie sa, bolesť hlavy alebo dokonca zabúdanie.

Jedzte ryby

Ryby, ktoré obsahujú omega 3 mastné kyseliny zlepšujú koncentráciu a zvyšujú prietok krvi v mozgu. Konzumácia morských rýb alebo lososa zlepšuje pamäť o 15 percent.

Meditujte

Štúdie ukázali, že ľudia, ktorí meditujú majú lepšiu koncentráciu a výkonnosť v práci, dokonca aj vtedy, keď už toho majú naozaj veľa. Meditácia pomáha odbúravať stres, upokojuje a zlepšuje náladu. Už 20 minút meditácie denne pomáha zlepšovať kognitívne poznávacie schopnosti.

Doprajte si spánok

Každý potrebuje na správne fungovanie dostatok spánku. Bez neho je telo vyčerpané a nie je schopné rýchlo pracovať a reagovať. Tým pádom je oslabená aj funkcia mozgu. Spánkom sa telo upokojí, zregeneruje bunky a vy môžete na druhý deň vstať svieži z postele. Ideálne bude ak si doprajete sedem až osem hodín spánku.

BRATISLAVA/bh

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

K téme My ženy

Dôležité udalosti