Budievate sa v noci? Pomôžeme vám odstrániť problémy s nespavosťou

Problémy s nespavosťou
Zdroj: Seocentrum

Prečítajte si niekoľko užitočných rád.

Pociťujete v poslednej dobe únavu, ale nemôžete zaspať? Budievate sa v noci pravidelne a neviete, v čom je problém? Poradíme vám, ako odstrániť problémy s nespavosťou a konečne sa poriadne vyspať.

Pozor na kofeínové nápoje

V prvom rade je dôležité uvedomiť si, koľko kofeínových nápojov za deň vypijete. Medzi kofeínové nápoje nezaraďujeme len kávu, ale aj energetické nápoje. Energiu dodajú, len s tým rozdielom, že nášmu organizmu ešte aj škodia. Obmedzte preto príjem kofeínových nápojov, poprípade sa ich snažte načas úplne vynechať. Predtým, ako pôjdete spať, si na toaletné stolíky položte pohár čistej vody. Následne ju ráno vypite. Uvidíte, že sa budete cítiť lepšie, energickejšie.

Výmena matraca a vankúša

Vašu nespavosť môže spôsobovať aj nesprávne zvolený vankúš a matrac. Ak vás ráno bolieva krk, poprípade vás bolesť v krku vie aj zobudiť, bude nutné, keď sa poobhliadnete po novom penovom matraci a hlavne po novom zdravotnom vankúši. Anatomické vankúše práve svojím netypickým tvarom pomáhajú držať naše telo v správnej polohe.

Teplota v spálni

Príliš prekúrené miestnosti taktiež spôsobujú nespavosť. Skontrolujte si teplotu v spálni. Optimálna teplota v spálni by mala byť 18 ºC. Cez leto, ale aj cez zimu vám odporúčame vetrať vždy len skoro ráno. Cez leto nie je ešte tak teplo a cez zimu nie je ovzdušie v okolí tak zadymené ako cez deň. Ak si budete v spálni udržiavať dýchateľný vzduch, uvidíte, že aj keď vám vaše dieťa večer do postele prinesie drevené hračky a budete sa s ním ešte dlhú chvíľu hrať, nebude vám teplo. Odborníci síce tvrdia, že posteľ by mala slúžiť len na spánok. V tomto prípade ale prítomnosť svojho dieťatka nemôžete odmietnuť.

Spánok nikdy nesiľte

Ak sa vám nedá spať a namiesto toho, aby ste sa o to pokúšali, pozorujete mohutné stolové nohy vášho nočného stolíka, poprípade pozeráte „do blba“, postavte sa a choďte robiť niečo, čo vás unaví. Choďte si čítať knihy, lúštite krížovky. Robte jednoducho akúkoľvek činnosť. Uvidíte, že po chvíli na vás príde spánok a vy tak nebudete mať problém zaspať. Najhoršie bude, keď ostanete v posteli.

Teplý kúpeľ

Keď vám naozaj už nič nepomôže, skúste si tesne predtým, ako si pôjdete ľahnúť, dať horúci kúpeľ. Do kúpeľa si pokojne pridajte levanduľový olej. Pozor však na to, aby ste si pleť príliš nevysušili. Ak predsa len áno, pomôcť vám môže kozmetika Siberica. Je to kozmetika, ktorá je vyrobená z kvalitných sibírskych bylín.

PR článok

TOP ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

K téme My ženy

Dôležité udalosti