Býva v lokalite neplatičov, operátor si od neho vypýtal desaťnásobnú zálohu

Pán ostal prekvapený
Zdroj: tvnoviny

Chcel si kúpiť paušál a ostal prekvapený.

Chceli vraj od neho vyššiu zálohu, len preto, lebo býva v lokalite, kde sú neplatiči. Starší pán zo severovýchodného Slovenska si chcel kúpiť paušál pre svoj mobil. Ostal ale prekvapený, keď od neho chceli desaťnásobne vyššiu zálohu s akou počítal.

Jednoduchý dátový balík pre mobilné telefóny. Mesačná fakturácia a prvá zálohová platba pri uzavretí zmluvy desať eur. Ján z Ladomirovej dal v predajni občiansky preukaz, keď prišlo prekvapenie od pracovníčky. „Hovorí mi, žiaľbohu, pán Siňar, je to 110 €."

Rovnako pochodila aj jeho vnučka z Ladomirovej. Syn, ktorý býva vo Svidníku, to v predajni skúsil tiež. „Nikto mi to nevysvetlil, až tá pani alebo slečna, lebo tam boli dve, mi hovorí, asi za to, lebo Ladomirová je odstavená. Máme 90 percent Rómov neplatičov," hovorí pán Siňar.

Zisťovali sme, ako to u mobilných operátorov funguje. Spoločnosť Orange v stanovisku uviedla, že žiaden register akýchsi rizikových obcí či lokalít neuplatňujú. „Každý zákazník pri aktivácii služby spisuje v Orange zmluvu za rovnakých podmienok," vysvetľuje Ivica Hricová z Orange Slovensko.

Spoločnosť Telekom sleduje vraj platobnú disciplínu zákazníkov „V prípade, že nie je vhodná, individuálne môžeme pristúpiť k špeciálnemu režimu zábezpeky a doručovania," hovorí Peter Kimijan zo Slovak Telekomu.

Podobne ako Telekom koná aj spoločnosť O2 Slovensko. „Pokiaľ nemáme dostatočné informácie o zákazníkovi, môžeme od neho v ojedinelých prípadoch žiadať zálohu, ktorá mu je vrátená v plnej výške po troch mesiacoch," opisuje Tereza Molnár z Telekomu.

To, že mobilní operátori, rovnako ako napríklad banky, posudzujú zákazníka, advokát chápe. No kritériá musia byť podľa neho iné. „Môže skúmať jeho bonitu, jeho príjem a v tomto sa už dá rozlišovať medzi tým, či niekto danú službu dostane a za akých podmienok. Čiže skúmať sa môže bonita spotrebiteľa, ale nie miesto jeho bydliska," vraví advokát Peter Chrašč.

Zákazník má právo vybrať si, či si od konkrétnej firmy niečo kúpi alebo nie. „V tomto prípade spotrebiteľ má nárok na to, aby mu bola poskytnutá služba tak, ako bola verejne oznámená a na základe čoho sa rozhodol, že do takéhoto zmluvného vzťahu chce ísť," dodáva Chrašč.


SVIDNÍK/TV Markíza

TOP ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

K téme Paušál

Dôležité udalosti