Kríza na železniciach je zažehnaná iba čiastočne. Hrozí, že vykoľajení vlakov bude pribúdať

Video televízie Markíza sa automaticky prehrá po krátkej reklame.

Kríza na železniciach je čiastočne zažehnaná. Železničná spoločnosť Slovensko dostala na poslednú chvíľu chýbajúce milióny, aby mohla od prvého marca vypravovať vlaky. Na údržbu tratí však druhej spoločnosti peniaze stále neprišli.

Železničná spoločnosť Slovensko, ktorá sa stará o vlakové súpravy, potrebovala 65 miliónov EUR. Železnice Slovenskej republiky, ktoré spravujú koľajnice a stanice, až 90 miliónov EUR. Hrozilo že od prvého marca vyčiarknu z grafikonu až 70 percent spojov.

Prečítajte si tiež:

​Milióny nakoniec prišli iba pre ZSSK – teda na prevádzku vagónov. Rezort dopravy hlási, že vlaky jazdia.

Horšie je to s opravou koľajníc. Železniciam Slovenskej republiky peniaze do dnešného dňa neprišli na účet. Stačí ich pritom iba poslať z ministerstva financií. Riaditeľ inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) nerozumie prečo si majú železnice pýtať to čo im už schválil parlament.

Prečítajte si tiež:

​„Je to neakceptovateľné, tieto peniaze mali byť presunuté už prvého januára obom spoločnostiam,“ hovorí Ondrej Matej, riaditeľ IDH. Vlaky totiž môžu jazdiť iba po udržiavaných koľajniciach.

No a čo ešte nie je vyriešené vôbec je investičný dlh, ktorý železnice pred sebou tlačia. Chýba im takmer pol miliardy eur, aby mohli zmodernizovať trate

Tento problém odkladajú železnice už 30 rokov a ak sa ním nezačnú zaoberať okamžite, vykoľajenia vlakov ako v stredu budú čoraz častejšie. Práve nehodu vlaku v Žiline spôsobila podľa rezortu dopravy výhybka, ktorá mala viac ako 30 rokov.

Viac sa dozviete v priloženej reportáži vyššie.

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

Práve sa číta

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

K téme Doprava

Dôležité udalosti

Sledujte kanál najsledovanejšieho televízneho spravodajstva na internete.