10 vecí, ktoré po cvičení nejedzte

Činky a ovocie - ilustračná snímka
Zdroj: shuterstock.com

Inak si telo v posilňovni ničíte zbytočne.

Máte po cvičení pocit, že môžete zjesť čokoľvek? Omyl! Strava pred cvičením je rovnako dôležitá ako strava či nápoje, ktoré si dáte po ňom. Prezradíme vám, čomu sa vyhnúť, aby ste necvičili zbytočne.

Zdroj: shuterstock.com

Najlepšie je po cvičení dať si kombináciu vody, karbohydrátov a strednú porciu proteínov. Čo teda po cvičení jesť a čo nie?

Surová zelenina

Ste prekvapení? Všade sa píše, že máte denne zjesť veľké množstvo zeleniny a ovocia. No po cvičení je surová zelenina nevhodný kandidát na večeru. Po cvičení telo potrebuje zregenerovať a surová zelenina nemá dostatok nutričných látok.

Zdroj: Shutterstock.com

Ak zeleninu, tak potom s jogurtovým dipom alebo si urobte cícerovú nátierku humus, ktorá obsahuje množstvo proteínov.

Syry

Zatiaľ čo celozrnný plátok chleba s nízkotučnou mozzarellou je výborným jedlom po tréningu, tučné a kalorické syry už také vhodné nie sú. Tučné syry sú plné tukov a solí.

Zdroj: SITA

Ovocné nápoje

Ovocné nápoje obsahujú množstvo cukru, čo po tréningu nie je vhodné. Rovnako sa po cvičení vyhýbajte aj sýteným nápojom s bublinkami.

Slané chuťovky

Po fyzickom výkone si vaše telo vyžaduje doplniť minerály a vodu. Ak to však preženiete s čipsami či slanými tyčinkami, cvičili ste zbytočne. Nájdite si namiesto klasických čipsov náhradu, celozrnné či ryžové, jemne solené krekry sú ideálne.

Biely chlieb a pečivo

Chlieb nie je tým najlepším výberom. Najmä, ak preferujete chutný, chrumkavý biely chlieb a pečivo. Keď už, dajte si radšej malý kúsok celozrnného chleba či celozrnnú tortilu s troškou masla. Bielemu chlebu a pečivu sa vyhýbajte oblúkom!

Nevinne vyzerajúci kúsok pizze

Tuk, priveľa solí a žiadne vitamíny či výživa. Tak to dostanete do svojho tela, ak si po tréningu dáte pizzu.

Zdroj: Internet

Ak máte na túto dobrotu chuť, vyskúšajte jej zdravšiu verziu. Dajte si celozrnný pita chlieb s kúskom syra a dajte zapiecť. Výborné a zdravé.

Sladkosti a čokoláda

Mliečna čokoláda je tiež nevhodným kandidátom na jedlo po tréningu. Obsahuje množstvo tuku a cukrov. Keď ju zjete, hladina cukru v krvi prudko stúpne a následne poklesne. Čo môže mať za následok ešte väčší hlad. Namiesto čokolády si dajte kakao alebo kúsok pravej, tmavej čokolády.

Sexy bielizeň za prijateľnú cenu presne pre vás. Kúpte tu

Palacinky

Palacinky z bielej múky si určite nedávajte! Ak však bielu múku vymeníte za špaldovú a klasický cukor za dve lyžice hnedého a ako náplň banán či iné ovocie, tak potom určite áno! Pridať do nich môžete aj 50 gramov ovsených vločiek. V tom prípade je táto pochúťka ideálnym jedlom, ktoré vášmu telu dodá potrebnú energiu a živiny.

Pečené vajcia

Hoci vajíčka sú za iných okolností zdravé, po tréningu nie sú ideálnym jedlom pre vaše telo. Avšak nie pražené. Ak ich uvaríte na tvrdo či na mäkko, pokojne si ich môžet dopriať. Ham-and-eggs určite vynechajte.

BRATISLAVA/myzeny

TOP ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

K téme My ženy

Dôležité udalosti