Domáce

Upozornili ste nás na rýchlik Šarišan. Železničiari majú jasnú odpoveď

DSC_0004.jpg

Vlak vyráža v nedeľu z Humenného.

Hrdza, prach a grafity vonku, špina či zápach vo vnútri. To všetko vraj "ponúka" rýchlik Šarišan, ktorý odchádza z Humenného v nedeľu popoludní, upozornili nespokojní cestujúci.

Vozne sú neraz tak staré a opotrebované, že často ani po uprataní vábne nevyzerajú, namietajú zástupcovia osobného prepravcu - Železničnej spoločnosti Slovensko (na Slovenku ešte pôsobí Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, ktorá ma na starosti nákladnú dopravu a Železnice Slovenskej republiky - spoločnosť zabezpečuje fungovanie tratí).

Nuž a na obnovu i moderné vybavenie na čistenie súprav bude podľa nich potrebných ešte veľa peňazí a aj času.

Jazdí čo môže "Stav tohto vlaku je asi taký, ako keby boli na celom Slovensku vybrané najhoršie a najstaršie vozne a z toho vznikol Šarišan," napísal čitateľ, ktorý vlak zachytil na snímkach.

Do veľkej miery je to práve tak, vyplýva z odpovede železničiarov. V snahe pokryť dopyt cestujúcich posielajú na koľajnice, čo len môžu.



"Šarišan je radený z vozňov, ktoré majú 30 a viac rokov. Je to posilový vlak na piatky a nedele, a do posilových vlakov sme nútení nasadzovať pre veľký nápor cestujúci v piatok a nedeľu aj najstaršie vozne, ktoré bežne cez pracovné dni nasadzované nie sú," napísala hovorkyňa Železničnej spoločnosti Slovensko Jana Morháčová.

Zatiaľ nemá k dispozícii informácie, že by si povinnosti nesplnila firma, ktorá má na starosti vnútorné čistenie vozňov.

Drahé cestovné?Ľudia sa na stav niektorých vagónov sťažovali aj v minulosti. Zdá sa im, že cestovné je privysoké na to, aké služby zaň dostávajú.

No železnice z cestovného zďaleka nedokážu zaplatiť prevádzku a obnovu vybavenia.

Mnohé vozne sú zastarané aj napriek dotáciám, na ktoré pripadá veľká časť výnosov spoločnosti.

Ročne dostáva Železničná spoločnosť Slovensko cez dotácie približne 200 miliónov eur (celkové výnosy boli podľa výročnej správy napríklad v roku 2012 okolo 350 miliónov eur), pričom väčšinu z nich pohltí bežná prevádzka.



Obnova vlakov výrazne závisí od eurofondov. Podobné platí aj o vybavení, ktoré by v budúcnosti malo slúžiť na moderné čistenie vlakov zvonku.

Pre každého a na čokoľvek! Rýchle a dostupné pôžičky. Klikajte tu.



BRATISLAVA/ TVNOVINY.sk, Miro Grman

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

Dôležité udalosti

Sledujte kanál najsledovanejšieho televízneho spravodajstva na internete.