Stovky filmov a seriálov, obľúbené programy TV Markíza skôr ako v televízii, atraktívne športové prenosy, a to všetko bez reklám a bez viazanosti.
Vyskúšať na 7 dní zadarmoVlak vyráža v nedeľu z Humenného.
Hrdza, prach a grafity vonku, špina či zápach vo vnútri. To všetko vraj "ponúka" rýchlik Šarišan, ktorý odchádza z Humenného v nedeľu popoludní, upozornili nespokojní cestujúci.
Vozne sú neraz tak staré a opotrebované, že často ani po uprataní vábne nevyzerajú, namietajú zástupcovia osobného prepravcu - Železničnej spoločnosti Slovensko (na Slovenku ešte pôsobí Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, ktorá ma na starosti nákladnú dopravu a Železnice Slovenskej republiky - spoločnosť zabezpečuje fungovanie tratí).
Nuž a na obnovu i moderné vybavenie na čistenie súprav bude podľa nich potrebných ešte veľa peňazí a aj času.
Jazdí čo môže
"Stav tohto vlaku je asi taký, ako keby boli na celom Slovensku vybrané najhoršie a najstaršie vozne a z toho vznikol Šarišan," napísal čitateľ, ktorý vlak zachytil na snímkach.
Do veľkej miery je to práve tak, vyplýva z odpovede železničiarov. V snahe pokryť dopyt cestujúcich posielajú na koľajnice, čo len môžu.
Drahé cestovné?Ľudia sa na stav niektorých vagónov sťažovali aj v minulosti. Zdá sa im, že cestovné je privysoké na to, aké služby zaň dostávajú.
No železnice z cestovného zďaleka nedokážu zaplatiť prevádzku a obnovu vybavenia.
Mnohé vozne sú zastarané aj napriek dotáciám, na ktoré pripadá veľká časť výnosov spoločnosti.
Ročne dostáva Železničná spoločnosť Slovensko cez dotácie približne 200 miliónov eur (celkové výnosy boli podľa výročnej správy napríklad v roku 2012 okolo 350 miliónov eur), pričom väčšinu z nich pohltí bežná prevádzka.