Na Slovensku štartuje iniciatíva udržateľný e-shop. Získať nálepku udržateľnosti nie je jednoduché

Video televízie Markíza sa automaticky prehrá po krátkej reklame.

​Výnimkou v snahe o udržateľnosť by nemal byť ani online priestor. Na základe tejto myšlienky vznikla iniciatíva „udržateľný e-shop“.

Udržateľný e-shop bol spustený najskôr v Českej republike v roku 2021 a tento rok prichádza aj na Slovensko. „Zaznamenali sme obrovský nárast záujmu zákazníkov hľadať spôsoby nákupu, ktoré sú udržateľné,“ hovorí o dôvodoch príchodu iniciatívy René Parák, mediálny zástupca spoločnosti Heureka. „Znamená to nielen nakupovať udržateľné produkty, ale kupovať tiež od obchodníkov, ktorí sa správajú udržateľne,“ dodáva. 

Nezáleží teda len na sortimente, ale aj na tom, ako sa e-shop správa. „Nemôžete len predávať udržateľne, musíte aj vyrábať udržateľne, to znamená, že musíte mať správny vzťah so svojimi dodávateľmi, v komunite sa chovať udržateľne a takisto sledovať výrobný proces,“ opisuje Parák. 

Prečítajte si tiež:

Ako získať nálepku "udržateľný e-shop"? 

Ak prevádzkujete e-shop a máte záujem o nálepku udržateľnosti, prihlásiť sa treba na stránke iniciatívy, kde je dotazník, ktorý treba vyplniť. „Následne, ak získate taký počet bodov, ktorý vám umožní získať nálepku 'udržateľný e-shop', zelený lístoček, tak vtedy ste pre zákazníka jasne udržateľný e-shop,“ hovorí René Parák s tým, že prejsť dotazníkom nie je vôbec jednoduché. 

Prečítajte si tiež:

Ako dodáva Ľubica Gubová, manažérka Visa pre Slovensko, podľa prieskumu 54 percent spotrebiteľov na Slovensku považuje udržateľnosť a ochranu životného prostredia za jeden z kľúčových faktorov, podľa ktorého sa rozhodujú pri výbere služby alebo produktu. „Dokonca 66 percent tvrdí, že firma alebo spoločnosť, ktorá sa správa udržateľne, tým získava výhodu oproti konkurencii. Je to teda naozaj téma, ktorej spotrebitelia prikladajú význam,“ dodáva.

Prečítajte si tiež:

​Ako ďalej hovorí, evidujú nárast v obľúbenosti u niektorých spotrebiteľov v rámci ekologického správania sa, napríklad že uprednostňujú virtuálne karty oproti plastovým alebo využívanie elektronických účteniek oproti papierovým. 

Dominik Miša, PR a hovorca VÚB banky, považuje iniciatívu za výbornú šancu pre obchodníkov zviditeľniť sa. „Pre zákazníkov je to zas akýsi kompas, ktorý im umožní nájsť si takýto obchod,“ konštatuje. 

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

Práve sa číta

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

K téme Životné prostredie

Dôležité udalosti

Sledujte kanál najsledovanejšieho televízneho spravodajstva na internete.