Jedlom k dobrému tráveniu. Týchto 10 potravín vám pomôže udržať žalúdok i črevá v skvelej kondícii

Jedlom k dobrému tráveniu. Týchto 10 potravín vám pomôže udržať žalúdok i črevá v skvelej kondícii
Ilustračná snímka. Zdroj: Shutterstock/Odua Images

Bolesť žalúdka, brucha, príliš pomalé či intenzívne trávenie. Skúste jesť napríklad zemiaky či ovsené vločky. S tráviacimi problémami vám môže pomôcť úprava stravy.

Ako informuje idnes.cz, nie vždy je nutné siahnuť po tabletkách. Ak chcete zlepšiť kondíciu svojho žalúdka či čriev, prečítajte si, ktoré potraviny by ste do svojho jedálnička rozhodne mali zaradiť. 

Zemiaky

Overeným receptom pri žalúdočných ťažkostiach sú zemiaky. Rovnako dobre pôsobia proti prekysleniu. Pri akútnom pálení záhy pomôže, keď sa napijete šťavy zo zemiakov.

Ovsené vločky

Urýchliť trávenie pomáhajú ovsené vločky. Ak si ich dáte na raňajky, napríklad s čerstvým ovocím, zmenu pocítite už po niekoľkých dňoch. Navyše, zasýti vás na dlhší čas.

Prečítajte si tiež:

Avokádo

Skvelým pomocníkom pre slabý žalúdok a podráždené črevá je avokádo. Stimuluje tiež peristaltiku čriev.

Sušené ovocie

Sušené marhule, slivky alebo figy viažu vodu. V črevách narastú, a preto vedia byť skvelým liekom proti zápche. Dajte si však pozor na množstvo, obsahujú veľa kalórií a ich nadmerná konzumácia môže spôsobovať nadúvanie.

Psyllium

Vláknina získaná zo semien skorocelu indického zmierňuje črevné ťažkosti, zastavuje hnačky, reguluje trávenie a tiež uľahčuje vyprázdňovanie. Pri užívaní dodržiavajte odporúčania na obale.

Prečítajte si tiež:

Mrkva

Oranžová koreňová zelenina nie je zdravá iba pre oči. Odvádza tiež tekutinu z čriev, a tak pomáha pri nadúvaní a s ním spojenými bolesťami. Nastrúhaná mrkva pomáha aj v prípade hnačiek.

Tekvicové semienka

Pri zažívacích problémoch pomôžu semienka z tekvice. Dve lyžičky denne vedia pomôcť napríklad pri zápche.

Cmar, kefír, biely jogurt

Mliečne výrobky, ako je cmar, kefír alebo biely jogurt, udržujú vďaka baktériám vyváženú črevnú flóru. Najlepšie je dať si primeranú porciu pred spaním.

Prečítajte si tiež:

Mandle

Črevné baktérie v našich črevách milujú tuky obsiahnuté v mandliach. A čím viac je v našich črevách zdravých tukov, tým menej tak ostáva tých škodlivých. Mandle však jedzte s mierou, sú dosť kalorické.

Kyslá kapusta

Surová kyslá kapusta má probiotické účinky. Ak je črevná mikroflóra narušená, napríklad po užívaní antibiotík, môže ich dať opäť do formy.

Prišli o prácu, a tak sa rozhodli otvoriť si reštauráciu. Rómska rodina ju prevádzkuje pri Svidníku: 

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

Práve sa číta

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

K téme Zdravie

Dôležité udalosti

Sledujte kanál najsledovanejšieho televízneho spravodajstva na internete.