Veľká policajná razia: Pod obchvat Bratislavy sa má údajne voziť kontaminovaná zemina

Patrik Švajda, Mirka Almásy a Jaroslav Zápala
Zdroj: TV Markíza

Ak sa potvrdí použitie neprijateľných materiálov na stavbe, stavebník ich bude musieť na vlastné náklady nahradiť.

Od skorých ranných hodín bola v Bratislave a okolí policajná razia, ktorá súvisela s podozreniami okolo výstavby obchvatu Bratislavy na D4 a R7. Údajne sa má pod obchvat voziť kontaminovaná zemina nebezpečnými látkami.

Podľa informácií TV Markíza mali pri raziách vraj zadržať celkovo štyroch ľudí. Údajne ich mali obviniť z trestného činu ohrozenie a poškodenia životného prostredia a neoprávneného nakladania s odpadmi.

Polícia zasahovala aj v dome zástupcu španielskeho konzorcia, ktoré stavbu nultého obchvatu realizuje. Z rodinného domu z bratislavskej Záhorskej Bystrice odviedli na výsluch manažéra úseku R7 Javiera H. Vo veci zatiaľ nikoho neobvinili.

Zdroj: René Medzihradský

Nie je vylúčené, že dnešná razia bude mať vplyv na ďalšiu výstavbu obchvatu. Je totiž podozrenie, že navozené materiály môžu do budúcna ohroziť prevádzku diaľnice a rýchlostnej cesty.

Razie boli aj vo viacerych firmách, pretože je tam aj podozrenie z korupcie. Krátko po 11.00 h začali policajti zasahovať v sídle spoločnosti D4/R7 a takisto aj na umelom kopci, bývalej skládke v Petržalke.

Rezort dopravy odobral vlastné vzorky zeminy

Ministerstvo dopravy oceňuje prácu polície, prokuratúry aj organizácií spadajúcich pod rezort životného prostredia, ktoré sú zodpovedné za dohľad nad dodržiavaním enviromentálnych zákonov. „Rezort dopravy vždy podporoval aktivity, ktoré mali potvrdiť alebo vyvrátiť ohrozenie životného prostredia a minister dopravy sa osobne zúčastnil na viacerých kontrolných dňoch zameraných na túto oblasť pri výstavbe D4R7," píše sa v stanovisku, ktoré TV Markíza poskytlo ministestvo.

Ako sa v ňom ďalej uvádza, ministerstvo si v rámci tohto projektu najalo renomovanú rakúsku firmu FCP, ktorá mala dohliadať na dodržiavanie všetkých pravidiel a viackrát od tejto spoločnosti dostali stanovisko, že je všetko v poriadku.

„Dnes existuje odôvodnené podozrenie, že nezávislý dozor si neplní svoju základnú povinnosť a nekontroluje výstavbu tak, ako má a dozor ministerstvo zavádzal. Aj preto rezort dopravy odobral vlastné kontrolné vzorky pôdy na kritických úsekoch, ktoré teraz vyhodnocujeme a po skončení analýz ich zverejníme. Ak dozor naozaj zlyhal, vyvodíme vážne dôsledky," vyhlásilo ministerstvo dopravy.

Dodáva, že za výstavbu tohto úseku je v zmysle zmluvy plne zodpovedný koncesionár, ktorý musí postupovať v súlade s platnými predpismi. Ak sa potvrdí použitie neprijateľných materiálov, bude ich musieť nahradiť koncesionár na vlastné náklady a štát preto nebude za práce naviac nič platiť. Rezort dopravy je rozhodnutý v tejto veci postupovať nekompromisne.

"Koncesionár a Zhotoviteľ projektu plne spolupracuje s políciou pri vykonávaní vyžadovaných úkonov. Koncesionár a Zhotoviteľ projektu používa pri výstavbe len materiály obstarávané od subdodávateľov, ktoré spĺňajú príslušné normy a certifikáty. Vylučujeme akúkoľvek kontamináciu pôdy alebo používanie materiálov, ktoré by mohli akýmkoľvek spôsobom ohroziť životné prostredie," znie v stanoviska konzorcia, ktoré obchvat stavia.


BRATISLAVA/TV Markíza, zg

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

K téme Obchvat Bratislavy

Dôležité udalosti