Známe mäsové výrobky končia v Kauflande. Dôvodom je cenová politika

Známe mäsové výrobky končia v Kauflande. Dôvodom je cenová politika
Obchod s potravinami. Zdroj: TASR

Spoločnosť Tauris sťahuje svoje produkty z Kauflandu. Dôvodom je lacná cenová politika obchodného reťazca, ktorá podľa Taurisu zníži kvalitu ich produktov. Na pultoch tohto reťazca tak nenájdete Zipser šunku a párky, Nitran 77 či Treskoslovenskú tresku.

Tauris tvrdí, že ak by k pristúpili k nízkym cenám, museli by zmeniť výrobu a tým aj znížiť kvalitu svojich výrobkov a to odmietajú.

„Cenová politika Kauflandu nás prinútila urobiť tento krok. Aktívne sa sústreďujeme primárne na kvalitu našich produktov s vyššou pridanou hodnotou, čo sa odzrkadľuje v dôvere našich zákazníkov v prémiové a zdravé výrobky s nezameniteľnou chuťou. Od tohto prístupu nechceme ustúpiť,“ vysvetľuje generálny riaditeľ TAURIS GROUP Richard Duda s tým, že cieľom firmy Tauris nie je predaný objem v diskutabilnej kvalite, ale spokojný zákazník.

„Naším skutočným zákazníkom nie je Kaufland, ale kupujúci, ktorý si na konci dňa pochutí na našich párkoch, salámach, klobásach či retro treske a s dôverou sa opakovane rozhodne pre naše výrobky. To je ten skutočný zákazník. A to by mali pochopiť aj v reťazci Kaufland,“ dodáva.

Zvyšujú sa ceny korenín, oleja či čriev

Duda zároveň vysvetľuje, že výrobcovia nezvyšujú ceny svojich výrobkov účelovo, ale odrážajú aktuálne dianie na domácom a svetovom trhu. „Do cenotvorby primárne vstupuje a priamo ju ovplyvňuje faktor enormného zdražovania poľnohospodárskych komodít, korenín, oleja, čriev či pomocného a obalového materiálu, ktoré sú potrebné pre našu výrobu a samozrejme aj nákup energií a palív, ktorých ceny pre neistotu spôsobenú vojnou dosahujú rekordné úrovne,“ vysvetľuje Richard Duda.

Kaufland tieto slová odmieta. „Spoločnosť Kaufland sa rázne ohradzuje proti tvrdeniam, s ktorými prišla skupina TAURIS GROUP. Podľa jej vyjadrení sme sa snažili dohodnúť nízke ceny na úkor kvality výrobkov. Toto tvrdenie sa nielenže nezakladá na pravde, ale môže hraničiť aj s poškodením dobrého mena spoločnosti," reagoval hovorca reťazca Samuel Machajdík.

Duda však poukazuje na to, že zažívame rekordnú infláciu a napríklad ceny energií sú vyššie o tristo percent oproti minulému roku. „Na vzostupe sú tak isto ceny rybnej suroviny. Cena za filety z aljašskej tresky vzrástla o 50 percent, na čo majú vplyv sankcie voči Rusku či odmietanie výrobcov nakupovať lacnejšie tresky z Číny. Ich výhodná cena totiž má svoju daň. Ryby sú niekoľkokrát zamrazované a výsledkom tamojšej legislatívy je, že k spotrebiteľovi sa môže dostať ryba, ktorá strávila aj štyri roky v mraziacom boxe,“ vysvetlila spoločnosť Tauris.

Kaufland: Tauris žiadal extrémne navýšenie cien

Kaufland však dodáva, že od Taurisu nežiadali zníženie cien. „Naša spoločnosť si plne uvedomuje aktuálnu náročnú situáciu na trhu a vníma zvyšovanie nákladov, energií a pohonných látok. Kvalita produktov je, a aj vždy bola a bude v Kauflande na prvom mieste a je vyslovenou nepravdou, že by sme požadovali jej zníženie. Tak isto nie je pravda, že by sme požadovali od skupiny TAURIS GROUP zníženie aktuálne dohodnutých dodávateľských cien. Akceptovali sme určité navýšenie dodávateľských cien TAURIS GROUP, ale nie v tak extrémnej miere, ako ho navrhovala skupina TAURIS GROUP,“ uviedol Machajdík.

Výrobky Tauris a Ryba Košice sa držia tradičných receptúr. „Rozhodnutie TAURIS GROUP odísť z regálov reťazca Kaufland je tak zárukou, že kvalita a receptúra, pre ktoré sú produkty oceňované, zostane nezmenená. Výrobky ako Nitran 77, Zipser šunka či párky, rovnako ako rybie špeciality ako retro Treskoslovenská treska či lahôdkové šaláty Piknik, sa tak sťahujú na lepšie adresy. Spotrebitelia ich kúpia v sieťach Coop, CBA, Fresh, Billa, Tesco a v Tauris Mäsiarstvach u Býka,“ dodala firma.

Súvisiaci obsah

TOP ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

K téme Obchod

Dôležité udalosti