Leteckú dopravu sprevádzajú tento rok problémy. Pozrite sa, na čo máte nárok z cestovného poistenia

Leteckú dopravu sprevádzajú tento rok problémy. Pozrite sa, na čo máte nárok z cestovného poistenia
Zdroj: shutterstock.com

Dovolenková sezóna je v plnom prúde, no mnohé európske letiská kolabujú pod náporom cestujúcich. Po dvoch rokoch pandémie niektoré letiská nezvládajú veľké počty turistov. Pridali sa k tomu aj štrajky zamestnancov niektorých aerolínií a tak by sa ľudia mali pripraviť na veľké meškania aj rušenie letov. 

Spoločnosť UNIQA radí, na aké odškodnenie máte právo, keď vám zrušia let, stratia batožinu, alebo sa nestihnete pre dopravné komplikácie dostať načas na letisko. 

„V prípade zrušenia letu alebo meškania letu, ktorý je zabezpečovaný európskou leteckou spoločnosťou alebo s odletom v rámci európskeho priestoru majú cestujúci podľa európskeho práva nárok na odškodnenie. Odporúčame klientom obrátiť sa na príslušnú leteckú spoločnosť priamo na letisku a žiadať riešenie, alebo sa obrátiť na spoločnosti, ktoré vymáhajú od leteckých spoločností náhrady,“ radí manažérka cestovného poistenia UNIQA Ľubomíra Hricová.

Ak let mešká pre štrajk zamestnancov, nárok na odškodnenie nemáte. Poistenie  kryje mnohé iné neočakávané udalosti, ktoré komplikujú cestovanie. V rámci poistenia zmeškania verejného dopravného prostriedku do zahraničia má klient nárok na plnenie za cestovné náklady potrebné na cestu do inej cieľovej stanice, z ktorej môže pokračovať v ceste do cieľovej destinácie v zahraničí. Poistenie takisto kryje nutné výdavky na občerstvenie, toaletné potreby či nevyhnutný nocľah do výšky limitu.

„Toto plnenie sa týka prípadov, ak klient zmeškal dopravný prostriedok z objektívnych príčin, akým je napr. úraz, dopravná nehoda, technická porucha použitého dopravného prostriedku, meškanie rezervovaného letu/ dopravného prostriedku napríklad z dôvodu nepriaznivého počasia,“ pripomína Hricová.

Cestovné poistenie kryje aj prípady, ak vám let zo zahraničia mešká a nestihnete preto ďalší spoj napríklad vlak alebo autobus, na ktorý už máte zakúpený lístok. „Klientom v takom prípade uhradíme výdavky na taxík, autobus, vlak alebo výdavky na nocľah, občerstvenie či toaletné potreby pri spiatočnej ceste zo zahraničia do miesta bydliska, pokiaľ nie je možné v plánovanej ceste pokračovať v dôsledku oneskoreného príchodu na letisko či stanicu,“ vysvetľuje Hricová. 

V prípade, že vám po prílete nedorazí batožina, alebo vám príde poškodená, máte vďaka poisteniu právo na odškodné. Ak je to aj váš prípad, stratu alebo poškodenie nahláste ihneď na letisku a žiadajte tlačivá dokumentov pod názvom Demage Report, Property irregularity report (PIR). Bez týchto tlačív nie je možné nahlásiť poistnú udalosť.

Prečítajte si tiež:

TOP ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

K téme Cestovanie

Dôležité udalosti