Matka Lidla chystá obrovskú zmenu. Udeje sa aj na Slovensku?

Obchodný reťazec Lidl (ilustračná snímka)
Obchodný reťazec Lidl (ilustračná snímka) Zdroj: TASR/Radovan Stoklasa

Lidl urobil zásadné rozhodnutie, vo veľkom hlásia nemecké médiá. Slovenská pobočka odkazuje, že sa zatiaľ nič nemení, Česi určité problémy priznávajú.

Nemecký obchodný reťazec chystá obrovskú zmenu. Od budúceho roka chce zosekať svoj nepotravinový sortiment. Z obchodov by tak mohlo zmiznúť oblečenie, náradie alebo elektronický tovar.

Ide pritom o veľmi obľúbený tovar, no vysoká inflácia a problémy s logistikou, ktoré postihli celý svetový trh, výrazne zrazili pri týchto produktoch ziskovosť. Informoval nemecký špecializovaný portál Lebensmittel Zeitung (LZ), pričom to prebrali aj ďalšie nemecké médiá.

Lidl ráta s tým, že masívne zdražovanie postihne ako prvých práve jeho zákazníkov, keďže ide o diskontný obchod. Navyše, pre rastúce ceny sa mu predražujú aj náklady spojené so skladovaním. A tým, že sa znižuje predajnosť, stále viac tovaru zostáva v skladoch.

„Všetko nad 20 eur má dramatický pokles,“ uviedol pre LZ diskontný manažér Lidla, ktorý nechcel byť menovaný. Z tohto dôvodu by mal reťazec tovary nad túto sumu najviac zosekať.

Prečítajte si tiež:

​U nás sa zatiaľ nič nemení, Česi určité problémy priznávajú

V našom regióne sa zatiaľ k veľkým zmenám neschyľuje. 

„Lidl bude aj v budúcnosti ponúkať týždenne sa meniaci nepotravinový sortiment. Veríme, že zákazníkov budeme aj naďalej úspešne oslovovať širokou škálou každodenných produktov vo výbornom pomere ceny a výkonu tak v kamenných predajniach, ako aj v našom internetovom obchode,“ uviedol pre TVNOVINY.sk hovorca Lidla Tomáš Bezák.

​Aj v susednom Česku má Lidl so spomínaným tovarom dobré skúsenosti. Na druhej strane vnímajú, že ľudia menia svoje nákupné návyky, a tak ako Nemci priznávajú problémy s logistikou.

„V súčasnej dobe ponuku ovplyvňuje predovšetkým narušený globálny logistický reťazec a z toho vyplývajúce oneskorenie dodávok. Okrem toho, rovnako ako všetci účastníci trhu, pozorujeme zmenu nákupného správania,“ odpísala nám PR špecialista českého Lidla Iveta Barabášová.

Zároveň dodala, že na súčasnú situáciu je obchodný reťazec dobre pripravený.

TOP ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

K téme Obchod

Dôležité udalosti