Aj obchody budú šetriť energiami: K opatreniu, ktoré pocítia zákazníci, sa chce pridať ďalší veľký hráč

Ilustračná snímka
Ilustračná snímka Zdroj: TVNOVINY.sk

Šetria a plánujú šetriť ešte viac. Energetickú krízu, ktorá sa valí na Európu, reflektujú aj obchodné reťazce. Mnohé totiž na starom kontinente už ohlásili sériu opatrení. A ani tie na slovenskom trhu nezaostávajú. Ak niektoré zmeny dostanú zelenú, tak to pocítia aj samotní zákazníci.

Ceny za energie narástli raketovým tempom, navyše visí hrozba prídelu pre ich možný nedostatok. Niektorí európski predajcovia preto robia razantné opatrenia. A ani tí na slovenskom trhu nezaostávajú.

„Zníženie spotreby je aj pre nás absolútne kľúčové. Snažíme sa preto investovať do lacnejších foriem energie alebo do kvalitnejších, teda úspornejších zariadení,“ uviedol Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesco Slovensko.

Tesco sa nevyhýba ani opatreniu, ktoré by sa dotklo zákazníkov, a to zníženiu teploty v predajniach.

„Určite sa budeme aj na toto pozerať, pretože sa o tom veľa hovorí, ale treba si uvedomiť, že aj vyhláška stanovuje určité limity, čo je 19 stupňov,“ ozrejmil Kuruc.

Zároveň podotkol, že v zime zrejme na toto minimum pôjdu, ale druhým dychom dodal, že to nebude veľký rozdiel oproti tomu, ako tomu je za bežných okolností.

Súvisiaci obsah

​O znížení teploty rozmýšľa aj Ikea a Kaufland 

Jeden z najväčších reťazcov sa tak pridáva k myšlienke, ktoré už skôr avizovali iné spoločnosti. Tejto téme sme sa totiž venovali už koncom augusta.

„Hľadáme vhodné scenáre pre rôzne situácie, ktoré môžu nastať. Jeden z uvažovaných variantov, ktorý by sme prípadne mohli zvoliť, je zníženie teploty vykurovania asi o dva stupne. Nič však zatiaľ nie je rozhodnuté,“ uviedla manažérka komunikácie Ikea Lenka Kotlebová.

​V praxi by to znamenalo, že by sa teplota v predajni znížila na 22, prípadne 21 stupňov.

„Cieľ je ‚izbová teplota‘, ktorá bude vyhovovať zákazníkom aj zamestnancom, a aby sa cítili komfortne,“ dodala Kotlebová.

​Možnú redukciu teploty v predajniach nám už skôr potvrdil aj Kaufland.

„Plánujeme zároveň šetrenie energie skrátením doby a intenzity reklamného osvetlenia. Aj naďalej chceme v čo najvyššej možnej miere zabezpečovať komfort pre našich zákazníkov a zamestnancov, preto plánujeme iba minimálne zníženie vnútornej teploty našich predajní a na každú postupne inštalujeme aj tepelné čerpadlá,“ uviedol hovorca spoločnosti Samuel Machajdík.

Tesco, Ikea a Kaufland súbežne dopĺňajú, že aj doteraz vynakladali maximálne úsilie smerované k šetreniu energií. 

TOP ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

K téme Energie

Dôležité udalosti