Obrat, aký asi nikto nečakal. Predaj slovenskej jahňaciny u nás prudko vzrástol

Video televízie Markíza sa automaticky prehrá po krátkej reklame.

Obrat, aký asi nikto nečakal. Za tri roky od spustenia projektu Zlaté jahňa narástol predaj slovenskej jahňaciny v slovenských obchodných reťazcoch až dvadsaťnásobne.

Chovatelia oviec už nie sú odkázaní iba na vývoz za hranice. Chov je rentabilnejší, no stále nie dostatočne. 

Podarilo sa presvedčiť obchodné reťazce a za rok 2020 sa predalo skoro deväťtisíc kusov jahniat. Teraz by to malo byť už vyše 20-tisíc. 

Za tri roky trvania projektu stúpol počet slovenských oviec o vyše desať percent, teda z necelých tristotisíc na skoro 340-tisíc. 

Prečítajte si tiež:

​Chovatelia majú vlastné obchodno-výrobné združenie. Neboja sa, že jahňatá nepredajú.

Výkupná cena výrazne stúpla, no napriek tomu to, ani po započítaní štátnych dotácií, nepokryje náklady, ktoré so zdražovaním aj stále stúpajú. 

Chovatelia dúfajú, že ak sa ešte podarí konečne rozbehnúť aj spracovanie vlny, mohli by sme mať na Slovensku 600-tisíc oviec.

No všetko môže stroskotať na malom záujme o prácu v tomto odvetví.

Viac sa dozviete v priloženej reportáži vyššie.

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

Práve sa číta

TOP ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

K téme Poľnohospodárstvo

Dôležité udalosti

Sledujte kanál najsledovanejšieho televízneho spravodajstva na internete.