Vybrali 100 najporuchovejších áut za posledných 20 rokov. Rebríček búra zaužívané stereotypy

Vybrali 100 najporuchovejších áut za posledných 20 rokov. Rebríček búra zaužívané stereotypy
Ilustračná snímka. Zdroj: shutterstock.com/romul 014

Rebríček zostavený poľským špecializovaným portálom Auto Swiat búra zaužívané stereotypy o kvalite áut. Motoristickí novinári vybrali na základe skúseností viac než 37-tisíc vodičov 100 najhorších áut za posledných 20 rokov. Cielili pritom na konkrétne verzie modelov, nie na modely samotné.

„Zdôrazňujeme jasne – ide o rizikové verzie daných modelov. Riziko je niekedy menšie, niekedy väčšie. Pamätajte tiež, že sme sa snažili označiť konkrétne verzie, pretože často sa stáva, že spôsobujú problémy, a ostatné varianty daného modelu sú na tom celkom dobre,“ uvádzajú autori rebríčka.

Prečítajte si tiež:

​Aby bol rebríček štúdie čo najviac dôveryhodný, nezahŕňal značky, ku ktorým sa vyjadrilo menej ako sto čitateľov „Auto Świat“ a modely, ku ktorým zozbierali menej ako 50 recenzií.

Asi najväčším prekvapením je, že v TOP 10 najmenej spoľahlivých áut sa ocitlo až 9 modelov nemeckých značiek automobilov.

10. Porsche Cayenne 4.5 V8 (I)

Problémy majú benzínové motory V8 (najprv 4,5 l, a po facelifte 4,8 l), no poruchy sužujú aj elektroniku, pohon a odpruženie.

9. Mercedes E 400 CDI (W211)

Vozidlo trápi korózia, problémy s motormi, brzdami a automatickými prevodovkami.

8. Audi A4 2.0 TDI (B7)

Táto verzia má problém s motorom. V kombinácii s prevodovkou Multitronic pri motore 2,5 V6 TDI (B6) sú to nestabilné vačkové hriadele, vstrekovacie čerpadlá a pohyb olejového čerpadla. S motorom 2,0 TDI ( B7) sa viažu poruchy v hlavách, vstrekovacích čerpadlách a elektronike.

7. Mercedes ML 400 CDI (W163)

Auto trápi vysoká korózia a turbodiesel 4.0 CDI c v kombinácii s automatickou prevodovkou je zárukou na problém. Prevodovka si totiž nevie poradiť s vysokým točiacim momentom a často to končí jej rozpadnutím. Problematické sú aj elektronika a pruženie.

6. Renault Laguna 1.9 dCi (II)

Problémová bola hlavne verzia s dieselom 1,9 dCi, kde sa turbodúchadlá rozpadávali po 20- až 30-tisíc kilometroch. To mohlo viesť v extrémnych prípadoch až ku zničeniu motora. Riziková je ale aj benzínová verzia 2.0 s priamym vstrekovaním. Rovnaké trápenia mali vodiči aj s elektronikou.

Prečítajte si tiež:

5. Volkswagen Passat 2.0 TDI (B6)

Problematická pri tomto modeli je najmä prevodovka DSG v kombinácii s naftovým motorom 2,0 TDI. Okrem toho má auto problémy s koróziou, klimatizáciou či elektronickou parkovacou brzdou.

4. BMW 520i (E60)

Novší motor N43 (R4) s objemom 2,0 l má množstvo problémov: poruchy vstrekovačov, čerpadlá HPFP, prípady problémov s pohonom rozvodov, usadeniny uhlíka na ventiloch a v sacom systéme.

3. VW TOURAN 2.0 TDI (I)

Problémová je najmä verzia v kombinácii s prevodovkou DSG. Užívatelia hlásili poruchy motora, prevodovky, ale aj elektroniky.

2. BMW 745i (E65)

Benzínový motor V8 (N62) sa vyznačuje častými únikmi oleja, problémami s napínačmi a rozvodovými reťazami, ako aj tesneniami ventilov, nestabilnými potrubiami v chladiacom systéme, ktoré viedli k riziku prehriatia. O nič lepší nebol ani naftový motor 4,0 V8.

1. Mercedes S 400 CDI (W220)

Vozidlo trápi veľké množstvo porúch. Okrem korózie sa majitelia stretli aj s chybovou elektronikou, pružením a prevodovkami. Poruchy trápia aj drvivú väčšinu motorov.

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

Práve sa číta

TOP ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

K téme Auto-moto

Dôležité udalosti

Sledujte kanál najsledovanejšieho televízneho spravodajstva na internete.