Automobilky nehlásia pre koronavírus problémy. Kríza príde, ak vypadne viac ako 10 percent ľudí

Robotníčka v lakovni závodu PSA Groupe Slovakia v Trnave.
Zdroj: TASR

V hre je aj štátna pomoc, ale to by museli zastaviť výrobu.

Odstavia svoje výrobné linky a zostanú tak tisíce ľudí na nútenej dovolenke? Premiér Pellegrini sa stretol s najvplyvnejšími mužmi nášho priemyslu. So zástupcami automobiliek riešil, čo bude s výrobou vozidiel a ako im v prípade problémov pomôcť. V hre je aj štátna pomoc. To by však automobilky museli zastaviť výrobu.

Od bratislavského Volkswagenu až po žilinskú Kiu. Výrobné linky v našich automobilkách zatiaľ fungujú bez problémov. Premiérovi to potvrdili ich manažéri priamo na Úrade vlády.

„Všetky automobilky mali štandardnú výrobu, to znamená, že tie výpadky neprišli ku kritickým množstvám, situácia sa môže poobede alebo zajtra zmeniť," povedal viceprezident Zväzu automobilového priemyslu Pavol Prepiak.

Tisíce zamestnancov Volkswagenu, PSA-Peugeotu, Kie a nitrianskeho Jaguaru však nemusia mať problémy iba s prípadnou infekciou koronavírusom. Doma postupne zostávajú aj ich deti a niektorí zamestnanci tak musia neplánovane zostať doma.

Podľa Pellegriniho najväčší výrobcovia vedia zvládnuť 10-percentný výpadok pracovnej sily. Prepiak dodal, že nad 10 percent sa bude zastavovať alebo výrazne obmedzovať výroba.

No a ako chce premiér zachrániť automobilky? Jasné to zatiaľ nie je. Viceprezident zväzu automobilového priemyslu navrhuje takzvaný kurzarbeit. Funguje napríklad v Nemecku alebo Rakúsku.

Zamestnancom, ktorí zostanú nútene doma, by okrem fabriky prispieval na výplatu aj štát. Prepiak však dúfa, že k najhoršiemu nedôjde a automobilky sa vyrovnajú s koronavírusom bez veľkých škôd.

Tému spracoval Lukáš Zuzelka.


BRATISLAVA/TV Markíza

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

K téme Automobilky

Dôležité udalosti