Pizza na zdravý spôsob

1507497491.jpg

½ šálky teplej vody 1 čL kryštálového cukru ½ balenia sušeného droždia ½ šálky múky z ovsených vločiek ½ šálky celozrnnej ryžovej múky 1/3 šálky bezlepkovej múky (zo zemiakového škrobu) 5 čL mletých ľanových semiačok ½ čL soli 2 PL olivového oleja 2 PL bazalkového pesta 1 šálka brokolice, pokrájaná na malé ružičky ½ balenia tofu, bez tekutiny, postrúhané nahrubo 1 veľká paradajka, nakrájaná na tenké kolieska, prekrojené na polovice 1 šálka kučeravého kelu / čerstvého špenátu 1 bezlaktózová mozzarella, nakrájaná na tenké plátky 5 PL nastrúhaného parmezánu 1 čL sušenej bazalky

Krok 1
V miske s teplou vodou necháme rozpustiť cukor a nasypeme do nej sušené droždie, aby sa aktivovalo.

Krok 2
Zatiaľ si v inej väčšej miske zmiešame múky, pomleté ľanové semiačka a soľ. Vlejeme vodu s droždím a polievkovú lyžicu olivového oleja. Vymiešame cesto a necháme 30 minút kysnúť na teplom mieste.

Krok 3
Keď cesto nakysne, vyformujeme ho do tvaru gule, preložíme na plech s nelepivým povrchom potretý zvyšným olejom a roztlačíme prstami do tvaru pizze.

Krok 4
Na cesto natrieme pesto, rovnomerne rozmiestnime postrúhané tofu, brokolicu, listy kučeravého kelu, paradajky, mozzarellu, parmezán a posypeme bazalkou.

Krok 5
Pizzu vložíme do rúry vyhriatej na 180 °C a pečieme 30 minút.

Krok 6
Recept a fotografiu pre náš portál poskytla Petra Gálisová a Ambulancia klinickej výživy.


TOP ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

K téme Recepty

Dôležité udalosti