Poklad sa ukrýva tam, kde našinec nie je zvyknutý

Mapa Číny
Zdroj: Shutterstock.com

Región sa dostáva do centra ostrej obchodnej bitky.

V Európe podnikatelia juh kontinentu za zasľúbenú zem rozhodne nepovažujú, ale o Číne platí opak. Za kľúč k úspechu vníma napríklad nemecký Volkswagen juhočínsku provinciu Kuang-tung (na mape pod názvom Guangdong), ktorá sa nachádza v rovnakej oblasti ako Hong - Kong a Macao.

Wall Street Journal Deutschland upozornil, že kým v minulosti nemecká automobilka investovala na severe, aktuálne sa čoraz viac sústreďuje na juh. Vlani otvoril VW v meste Fošan, ktorý leží blízko Kuang-čou, automobilku s ročnou produkciou 300-tisíc vozidiel modelov VW a Audi. Volkswagen má v Číne už výrobnú kapacitu 3,3 milióna áut. V južnej Číne vzrástol počet jeho autopredajní na 350, kým v roku 2009 ich tam mal 190.

Veľa ľudí, veľa peňazí

Kuang-tung je podľa niektorých štatistík najľudnatejšou provinciou Číny - má vyše 100 miliónov obyvateľov. Zároveň tam rýchlo rástla životná úroveň - predáva sa tam až 10 percent z celočínskeho predaja osobných áut a na provinciu pripadá 11 percent HDP krajiny.

Napriek ekonomickému rastu nie je ani na juhu Číny priestor pre každého a konkurenčný súboj aktuálne prehrávajú japonské fabriky. Toyota, Nissan a Honda predávajú v regióne o 5,5 percenta menej než v roku 2009 (podiel na trhu majú v súčasnosti na úrovni 29 percent).

V prospech nemeckých vozidiel hovorí nálada klientov, ktorí považujú autá z Nemecka za kvalitnejšie. Naopak Volkswagenu môže škodiť, že má vraj dlhé dodacie lehoty a na cestách je už údajne priveľa jeho strojov.






PEKING/ TASR, TVNOVINY.sk, mg

TOP ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na VOYO

Dôležité udalosti