Možno ani netušíte, že cvičíte zle. Fitness trénerka upozornila na najčastejšie chyby pri tréningoch

Ilustračný záber.
Ilustračný záber. Zdroj: Shutterstock/AstroStar

Pravidelné cvičenie vedie k viacerým pozitívnym zmenám na psychickom i fyzickom zdraví. Na dosiahnutie týchto výsledkov však nie je dôležitá len dôslednosť a konzistentnosť, ale najmä správna technika cvikov.

Certifikovaná osobná trénerka Beth Nicelyová zdôrazňuje, že správna technika je kľúčová vo všetkých úrovniach fyzickej zdatnosti.

„Existuje toľko zlých techník, o čom veľa ľudí ani nevie. Ak ich budete praktikovať, časom sa zraníte,“ povedala pre Yahoo Life s tým, že človek takto získa svalovú nerovnováhu a nie výhody, ktoré by z cvičenia mal mať.

Náprava nesprávnych techník však môže rýchlo viesť ku celkovému lepšiemu výkonu a zbaveniu sa akýchkoľvek ťažkostí či bolestí. 

Prečítajte si tiež:

Pozor na kolená

Ak ste si počas drepu, výpadu či výskoku všimli, že sa vaše kolená priťahujú k sebe, nie ste sami.

Nicelyová hovorí, že ide o častý štrukturálny problém, ktorý sa najviac odhaľuje pri týchto typoch pohybu. Kľúčom k úspechu je udržať kolená v jednej línii s druhým a tretím prstom na nohe.

Ak budete pokračovať v nesprávnom cvičení, pri ktorom kolená nezostanú v jednej línii s druhým a tretím prstom, začnete mať problémy s členkami, s kolenami a s bedrami.

Prečítajte si tiež:

Udržujte rovný chrbát

Zachovanie rovného chrbtu pri pohyboch zameraných na tricepsy, ako je napríklad zhyb, pomáha zabezpečiť aktivovanie správnych svalov.

Nicelyová navrhuje sústrediť sa na stláčanie lopatiek k sebe a nie na používanie sily v ramenách. Pomôže vám to udržiavať rovný chrbát a odolávať nutkaniu zapájať ramená.

To isté platí pre cviky na brucho vykonávané v ľahu na podložke.

„Pri cvičení brucha sa chcete uistiť, že záťaž neprejde do spodnej časti chrbta. Spôsob, ako to dosiahnuť, je snažiť sa udržať chrbát na podložke v rovine,“ hovorí s tým, že prílišné vyklenutie spodnej časti chrbta by mohlo spôsobiť množstvo rôznych svalových nerovnováh.

Prečítajte si tiež:

Dlane na zem

Na vykonanie správneho planku musíte mať dlane pritlačené k podlahe. Ľudia, ktorí sa dotýkajú podložky len prstami, zaťažujú kĺby prstov a zápästia.

„Ak je váha len v prstoch, bude to zaťažovať vaše predlaktia. Ak ju máte na dlani, bude viac zaťažovať tricepsy a bicepsy, teda svaly rúk,“ vysvetľuje. 

Prečítajte si tiež:

Sústreďte sa na dýchanie

Pravdepodobne ste už zažili, že vám niekto počas cvičenia neustále pripomínal, aby ste nezabúdali dýchať. Má to svoje opodstatnenie - cviky sú takto nielen ľahšie, ale aj účinnejšie.

„Platí pravidlo, že pri cvičení alebo vynakladaní námahy vždy vydychujete z brucha. Takže ak sa chystáte robiť tlak nad hlavu, vydýchnete, keď sa tá ruka zdvihne. Pomôže vám to zapojiť jadro tela,“ hovorí Nicelyová. 

Podľa jej slov vie, aké to môže byť náročné, no dôležité je to stále skúšať, pracovať na tom a postupne sa zlepšiť. Odporúča cvičiť pred zrkadlom, aby ste mohli sledovať svoje pohyby.

Pozrite si archívne video o posilňovni na Luníku IX.

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

Práve sa číta

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

K téme Zaujímavosti zo sveta

Dôležité udalosti

Sledujte kanál najsledovanejšieho televízneho spravodajstva na internete.