Sedaví ľudia pozor. Dodržiavanie denného cieľu v počte krokov môže znížiť úmrtnosť

Ilustračný záber.
Ilustračný záber. Zdroj: Shutterstock/ViDI Studio

Už dlho sa vie, že desaťtisíc krokov denne znižuje riziko chorôb či dokonca predčasnej smrti.

Vedci však donedávna netušili, či toto množstvo môže mať rovnaký účinok aj u ľudí, ktorí inak väčšinu dňa len sedia.

Nová štúdia

Teraz to však potvrdila nová štúdia, ktorá u tejto skupiny zistila zníženie rizika vzniku kardiovaskulárnych ochorení o 21% a  pravdepodobnosť predčasného úmrtia menšiu až o 39%, píše CNN.

„Je to dôležité posolstvo v oblasti verejného zdravia, že každý pohyb je dôležitý a že ľudia sa môžu a mali by sa snažiť kompenzovať zdravotné dôsledky nevyhnutného sedenia zvýšením počtu krokov,“ povedal Matthew Ahmadi, autor štúdie.

Údaje použili od viac, ako 72 000 ľudí, pričom išlo o dáta z dvojročného neprestajného nosenia monitorov aktivity. 

Prečítajte si tiež:

Zvýšte počet denných krokov

Chôdza, ktorá je bežným cvičením na dosiahnutie cieľov počtu krokov, pomáha spaľovať kalórie, udržiavať hmotnosť a zlepšovať hustotu kostí. 

Určitý pozitívny prínos pre zníženie rizika ochorenia a predčasného úmrtia môže súvisieť aj s tým, že cvičenie znižuje krvný tlak.

Ak chcete byť aktívnejší, úplne teda stačí, aby ste prešli 10 000 krokov denne, čo sa rovná niekoľkokilometrovej prechádzke. Dá sa to zvládnuť do pár hodín.

Ak na to napriek tomu nemáte čas, cvičenie si môžete rozdeliť na 30-minútové úseky. Miesto výťahu či eskalátora choďte po schodoch, skúste zámerne parkovať ďalej od vstupu a podobne.

Pozrite si archívnu reportáž o adrenalínovej prechádzke.

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

Práve sa číta

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

K téme Zaujímavosti zo sveta

Dôležité udalosti

Sledujte kanál najsledovanejšieho televízneho spravodajstva na internete.