Zdravé potraviny, ktoré vnímame nesprávne. Niektoré by ste mali vynechať, iné zaradiť

Ilustračný záber.
Ilustračný záber. Zdroj: Shutterstock/Stockshort

Nie je žiadnym tajomstvom, že zdravá výživa môže byť zložitá. Príčinou môžu byť aj marketingové ťahy, ktoré propagujú niektoré potraviny ako múdru voľbu, hoci v skutočnosti nie sú ničím výnimočným.

Claire Sorlie je certifikovaná odborníčka na výživu, ktorá rozobrala osem potravín, ktoré sú buď preceňované, alebo naopak podceňované a bežne sa spájajú so zdravou stravou, píše Best Life

Preceňovaná alkalická voda

Sorlie hovorí, že sa nepotrebujeme zahrávať s pH našej vody.

„Navyše, keď pijeme túto alkalickú vodu, dostáva sa na miesto v tele, ktoré potrebuje byť veľmi kyslé, aby správne fungovalo - teda náš žalúdok,“ dodala. 

Prečítajte si tiež:

Podceňovaný bujón

Zatiaľ čo alkalickú vodu by ste mali zo svojho zoznamu vyškrtnúť, Sorlie hovorí, že bujóny by ste doň určite mali pridať.

„Tie by mali byť v kuchyni každého z nás. Pridávanie bujónov do jedál alebo ich používanie ako náhrady vody v receptoch je najjednoduchší a najviac podceňovaný spôsob, ako pridať do jedál viac živín a urobiť ich oveľa chutnejšími,“ hovorí odborníčka. 

Zároveň však odporúča zohnať si taký, ktorý obsahuje kvalitné ingrediencie.

Prečítajte si tiež:

Preceňované ovsené vločky

Ak ste veľkým fanúšikom ovsenej kaše ráno, Sorlie s ňou nemá problém, ale myslí si, že je trochu preceňovaná.

„Ovsené vločky sú fajn, ale je to s nimi také trochu prehnané,“ povedala.

Podceňované červené papriky

Ďalšou na zozname podceňovaných zdravých potravín je červená paprika. Aj keď už asi viete, že zelenina je rozumným doplnkom vášho jedálnička, možno si aj tak neuvedomujete niektoré ďalšie výhody práve týchto paprík.

„Tie majú trikrát viac vitamínu C ako pomaranč,“ hovorí Sorlie s tým, že vhodné je spraviť si z červenej papriky polievku. 

Prečítajte si tiež:

Preceňované kolagénové prášky

Kolagénové práškové doplnky podľa odborníčky za peniaze nestoja. Na základe skúseností jej klientov totižto zistila, že dosahujú lepšie výsledky používaním potravinového zdroju kolagénu, než práškového. 

Práškové varianty môžu byť navyše vysoko spracované a často obsahujú prísady, ktoré môžu spôsobiť plynatosť a nadúvanie. 

„Najlepším zdrojom kolagénu z celých potravín bude vývar z kostí,“ dodala Sorlie.

Prečítajte si tiež:

Podceňované maliny

Ako prvé ovocie na zozname sú maliny, ktoré nie sú dostatočne oceňované.

„Veľa ľudí si neuvedomuje, že maliny majú v skutočnosti slušné množstvo vlákniny, ktorej by sme určite potrebovali viac,“ hovorí Sorlie s tým, že odporúčaná denná dávka je asi 30 až 40 gramov, ale väčšina Američanov ich prijíma len asi 15.

Prečítajte si tiež:

Preceňované probiotické doplnky

Odborníčka Sorlie zaradila probiotické doplnky medzi preceňované, pretože aj v tomto prípade sa podľa nej dajú nájsť lepšie prirodzené zdroje. 

Ona sama probiotické doplnky u svojich klientov používa iba v špecifických prípadoch.

Pre dennú dávku probiotík siahnite po potravinovom zdroji, ako je kyslá kapusta, ktorá  býva aj cenovo dostupnejšia.

„Potravinové zdroje ako kyslá kapusta sú oveľa lepšou voľbou, často obsahujú viac kmeňov probiotík a nemusíte ich konzumovať veľa,“ hovorí Sorlie s tým, že pri kyslej kapuste môžete začať už s jednou čajovou lyžičkou denne.

Prečítajte si tiež:

Podceňované čaje na spanie

Čaju na spanie sa podľa Sorlie nedostáva dostatočnej pozornosti. 

„Tieto bylinky vám pomôžu nielen zaspať, ale aj udržať spánok,“ hovorí Sorlie o bylinkovom čaji.

Pozrite si archívnu reportáž o ultraspracovaných potravinách.

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

Práve sa číta

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

K téme Zdravie

Dôležité udalosti

Sledujte kanál najsledovanejšieho televízneho spravodajstva na internete.