Ak vám býva zle, sem si nesadajte. Letuška sa podelila o miesta, ktorým by ste sa mali pri nevoľnosti vyhnúť

Ilustračný záber.
Ilustračný záber. Zdroj: Shutterstock/Song_about_summer

Skúsený člen palubného personálu, ktorý pracuje pre British Airways už sedem rokov, sa podelil o niekoľko užitočných rád, ktoré pomáhajú pri nevoľnosti v lietadle.

Je normálne, že počas letu zažívame turbulencie a hoci vo väčšine prípadov nie sú nebezpečné, cestujúcim môže byť zle a nevoľno, ak si vyberú nesprávne sedadlá, píše The Sun.

Prečítajte si tiež:

Voľba sedadla

Turbulencie sú vždy silnejšie v zadnej časti lietadla a cestujúci by sa mali vyhýbať sedeniu na týchto miestach, aby minimalizovali svoju nevoľnosť. Je to preto, že chvost lietadla pri turbulenciách poskakuje hore a dole. 

Letuška sa tiež podelila o najlepšie miesto, kde sedieť počas letu, ak chcete mať pokojnejší zážitok.

„Ak chcete mať plynulejšiu jazdu, najlepšie miesto na sedenie je v strede kabíny, v blízkosti krídel,“ prezradila s tým, že volila by tiež miesto pri uličke. 

Nielenže tým predídete akejkoľvek úzkosti spôsobenej výškami, ale tiež sa vám bude oveľa ľahšie pohybovať po lietadle, čo zmierni pocity klaustrofóbie.

Prečítajte si tiež:

Ďalšie rady

Podľa jej slov tiež netreba zabúdať na využívanie kontroly chladného vzduchu, ktorú väčšinou v lietadlách máme. Chladný vzduch totižto môže znížiť riziko vzniku nevoľnosti, preto sa vždy odporúča mať zapnutý ventilačný otvor nad sedadlom.

Cestujúci, ktorí bojujú s nevoľnosťou a klaustrofóbiou, by sa mali tiež pokúsiť rozptýliť pomocou zábavných systémov v lietadle.

„Ak sledovanie televízie zhoršuje vašu nevoľnosť, väčšina zábavných systémov v lietadle má širokú škálu zvukových programov na počúvanie, ktoré sú vhodnejšie pre tých, ktorí pociťujú nevoľnosť z pohybu,“ dodala. 

Nie je však vhodné chodiť po lietadle, alebo vstávať zo sedadla, ak sa už cítite zle. V takomto prípade je dobré skloniť hlavu a zavrieť oči. Pomôcť tiež môže, ak sa budete snažiť zaspať. 

Prečítajte si tiež:

Jedlo pomocníkom

Keď sa cítite zle, jedlo môže byť to posledné, na čo by ste mali chuť. V niektorých prípadoch ale môže skutočne pomôcť.

Odborníci podľa The Sun tvrdia, že malé množstvo nevýrazného jedla by mohlo čiastočne zmierniť nevoľnosť.

Vhodné je zvoliť banán, ryžu, jablkovú výživu alebo toast. Pomôcť pri nevoľnosti by však mal aj kúsok chleba či pár kúskov krekrov.

Pozrite si archívnu reportáž o cestovaní za lekármi.

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

Práve sa číta

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

K téme Zdravie

Dôležité udalosti

Sledujte kanál najsledovanejšieho televízneho spravodajstva na internete.