Asteroid, ktorý preletel okolo Zeme, mal zvláštnosť, ktorou zaujal

Asteroid tesne minul Zem.
Asteroid tesne minul Zem. Zdroj: Reuters

Ide o najväčší asteroid, ktorý okolo našej planéty preletí až do roka 2027.

Asteroid s priemerom asi pol kilometra preletel relatívne blízko okolo našej planéty. Podľa NASA však Zem nebola v ohrození. Planétu minul vo vzdialenosti asi 1 200 000 kilometrov. Pre porovnanie, mesiac sa od Zeme pohybuje približne v tretine vzdialenosti.

Vedci si počas preletu všimli, že asteroid má dokonca aj svoj vlastný mesiac. Ak ste chceli vidieť asteroid na vlastné oči, potrebovali ste ďalekohľad, alebo malý teleskop. Asteroid 2004 BL86 objavili pred 11 rokmi pomocou teleskopu v Novom Mexiku. Okolo slnka obletí za 1,84 roka.

Ide o najväčší asteroid, ktorý okolo našej planéty preletí až do roka 2027. Práve vtedy Zem minie asteroid 1999 AN10. NASA aktuálne sleduje viac než 11-tisíc asteroidov, ktoré by mali preletieť neďaleko od našej planéty. Agentúra už údajne objavila 95 percent asteroidov s priemerom väčším ako 1 kilometer, ktorých dráha je relatívne blízka dráhe Zeme.

Objekt takých rozmerov dopadol na Zem asi pred 65 miliónmi rokov a vytvoril kráter, ktorý sa nachádza na území Yucatanu v Mexiku. Spôsobil celosvetové klimatické zmeny, ktoré pravdepodobne spôsobili vyhynutie dinosaurov a ďalších foriem života na Zemi.

WASHINGTON/REUTERS