Zaujímavosti

Prečo nakupujeme? Všetko je to o pocitoch!

shutterstock_222912205.jpg

Priznajme si, veľa vecí si kúpime len preto, že to tak jednoducho cítime. Rozhodnutia sú výsledkom našich emócii, nie nášho rozum a reakcie sú najprv emočné.

Bitka vnemov. Aj tak by sa dala nazvať novodobá vlna reklamy, ktorá útočí na všetky naše zmysly. Nie informácie o produkte, ale konkrétne pocity z neho nás inšpirujú k jeho kúpe a tomuto experimentu sme vystavení denne.

Či si to priznáme alebo nie, veľa vecí si kúpime len preto, že to tak jednoducho cítime. Rozhodnutia sú výsledkom našich emócií, nie nášho rozum a reakcie sú najprv emočné. Ako konzumenti si myslíme, že sme totálne racionálni, ale opak je pravdou.

"Emócie sú trikrát rýchlejšie ako racio a sú prvým signálom na podnet," hovorí Miroslav Švec, odborník na výskum mozgu a marketing.

V praxi

Keď chceme čerstvé potraviny, obchodníci to vedia a svoje predajne tomu aj patrične prispôsobia. Pri vstupe nájdete čerstvé kvetiny, ktoré v nás, či chceme alebo nie, vyvolajú pocit sviežosti. Ten pocit sa s nami už len "prechádza" od regálu k regálu a košík sa veselo plní. Reklamný priemysel urobí všetko preto, aby našu emocionálnu časť mozgu spoznal a pri značke vyvolal presne tie pocity, ktoré nás dovedú ku jej kúpe.

Preto majú pre nás značky úspech, sú pre nás pocitom, ktorý si automaticky prenesieme na nejaký produkt. Ovplyvňovacích techník sa nájde neúrekom. Od vplyvu vône, hudby, smútku či radosti. Sme úplne bezmocnými obeťami manipulácie marketingového biznisu? Odpoveď nájdete v nasledujúcej reportáži.


BRATISLAVA/Tv Markíza

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

TOP ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

Dôležité udalosti

Sledujte kanál najsledovanejšieho televízneho spravodajstva na internete.