Zaujímavosti

Mýty o behu a fitlopte odhalené

fit lopta fotoweb_jpg_bez_watermarku_1.jpg

Aj keď je pohyb zdravý, všetko má svoje pre a proti.

Rýchly beh škodí rovnako ako váľanie sa na gauči. To je výsledok dvanásť rokov trvajúcej štúdie. Vedci skúmali vyše 5 tisíc dobrovoľníkov. Bežcov, ale aj ľudí, ktorí sa športu vyhýbajú. Ak to s behom preháňate, riziko infarktu je takmer rovnaké ako u lenivcov.


Dlhé a nesprávne sedenie môže byť živnou pôdou pre vznik rakoviny. Aj preto mnohí v práci často siahajú napríklad po fitloptách. Nemusí to však vraj byť to najšťastnejšie riešenie.

Mnohí si myslia, že ak v práci vymenili stoličku za fitloptu, urobili pre svoje zdravie to najlepšie. Odborníci až takí presvedčení nie sú. Nesprávne sedenie na fitlopte môže vraj narobiť viac škody, ako to klasické.

Základom sedenia na loptách je balansovanie, ktoré posilňuje chrbtové svalstvo. Deje sa to však len v prípade, že sedíte stále správne. Pozor treba pri nej dávať aj na to, ako je nafúkaná. Po čase mäkne a uhol, v akom sedíme, sa mení.

Odborníci sa zhodujú, že fitlopta počas celej pracovnej doby nie je dobrý nápad. Denne by sme na nej mali presedieť maximálne hodinu. A zvyšný čas stráviť na stoličke. Tak či onak, pre zdravý chrbát platia tie isté zásady. Nohy pevne na zem, neprekrižovať ich a monitor vo výške očí.


BRATISLAVA/TV MARKÍZA

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

TOP ČLÁNKY

Voyo

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

Dôležité udalosti

Sledujte kanál najsledovanejšieho televízneho spravodajstva na internete.