Vedci identifikovali najstaršieho živočícha na Zemi

Fosilizovaná forma života z rodu dickinsonia.
Zdroj: Australian National University

Vedci identifikovali najstaršieho známeho živočícha, aký kedy žil na planéte Zem. Ide o fosilizovanú formu života z rodu dickinsonia, ktorá existovala pred 558 miliónmi rokov. Tvor oválneho tvaru bol súčasťou skupiny organizmov známej ako ediakarská fauna, informoval vo štvrtok britský denník The Guardian.

Vedci u nedávno objavenej fosílie zistili prítomnosť zvyškov cholesterolu a potvrdili tým, že dickinsonia bol živočích. "Je to presný typ a zloženie tejto látky, čo nám prezradilo, že dickinsonia bola v skutočnosti živočíchom," uviedol Jochen Brocks z Austrálskej národnej univerzity (ANU) a jeden z autorov štúdie, publikovanej v časopise Science.

Dodal, že sa tým vyriešila "desaťročia stará záhada, ktorá bola svätým grálom paleontológie". Skamenelinu objavil na povrchu útesu pri pobreží Bieleho mora v odľahlej oblasti severozápadného Ruska doktorand Iľja Bobrovskij, ktorý viedol prípravu štúdie. Bádatelia zároveň potvrdili, že živočíchy existovali už najmenej 20 miliónov rokov pred kambrickou explóziou života.

Sledujte kanál spravodajstva Markízy

Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo

Sledujte kanál najsledovanejšieho televízneho spravodajstva na internete.